Bullerbyn Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 (redigerat) Jävla kalle anka metal! http://www.youtube.com/watch?v=Ixa1kXjMhAU&feature=related Detta fick mig att må fysiskt illa... Skulle inte förvåna mig om de är kristna också... Redigerat 1 augusti 2012 av Bullerbyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Han var med och drygade sig på Allsång på Skansen för nåt år sen! Skruvade på mig rejält i soffan av obehag! 😱 Och fördomsfullt sagt så ser han ut som en mopedåkande knubbig mobbare i skolan. 😆 Och det bästa med låten är att han är tom sämre än Abba på engelska! Aja, låt dom hållas, han har nog några fans! 😉 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 tycker det låter som vilket modernt metalband som helst, varken särskilt mycket sämre eller bättre 😛 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Nja.. Öhh.. Nu är väl inte jag direkt en metallare, snarare tekniker.. Hade jag haft den där gösen i min studio så skulle jag skickat ut han igen och bett han försöka fånga känslan i låten.. Han plagierar ju rent matematiskt utan känsla!.. huu.. Han betonar t.om på fel ställen.. Fokuserar på sin egna röst snarare än att försöka fånga ursprungskällan i originalet.. Usch och tvi vale! >_< Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teknikfreak Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Kan denna nissen göra covers, så varför ine alla andra 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Kan denna nissen göra covers, så varför ine alla andra 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=kbo5omhfY0A Tack för tipset. Den där har jag inte hört förut, min yngvesamling är rätt ihålig. Totalresultatet är väl sådär. Fegt att inte sjunga "...a man..."😛 Men FY FAN va bra Yngwie är. Vilken TON, vilken KÄNSLA, vilket LIR! SATAN! Nu ska jag ha Yngwie- och Uli Rothorgie resten av kvällen. Det var ett tag sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teknikfreak Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Tack för tipset. Den där har jag inte hört förut, min yngvesamling är rätt ihålig. Totalresultatet är väl sådär. Fegt att inte sjunga "...a man..." 😛 Men FY FAN va bra Yngwie är. Vilken TON, vilken KÄNSLA, vilket LIR! SATAN! Nu ska jag ha Yngwie- och Uli Rothorgie resten av kvällen. Det var ett tag sen. mmm yngwie e rätt hyfsad gitarrist 😲 Gillar alla sort covers, där man inte slaviskt följer orginalet - skittrist i mitt tycke. Vill kunna höra, känna och få en upplevelse av hur musikerna tänkt när dom arrar, tar ut svängarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 (redigerat) Du borde du gilla dessa covers http://www.youtube.com/watch?v=a1rGgXmCRU4 http://www.youtube.com/watch?v=Bka27zxwmTU http://www.youtube.com/watch?v=jJILEbIlJ2Q Redigerat 1 augusti 2012 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Haha, jag tyckte den här var grymt kul! :-D Ingen aning om det är seriöst eller ironiskt menat, men jag gillade den! Inte helt illa producerat heller :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 När ni ändå är igång; Jag skulle vilja höra en riktigt Dioesque hårdrocksversion av ABBAs "Eagle". Finns det en sån därute? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ezzet Postat 1 augusti 2012 Dela Postat 1 augusti 2012 Jävla kalle anka metal! http://www.youtube.com/watch?v=Ixa1kXjMhAU&feature=related Detta fick mig att må fysiskt illa... Skulle inte förvåna mig om de är kristna också... Väntade mig något mycket värre 😮 Lät ju inte så illa.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Är det inte så här dansband låter nuförtiden? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 (redigerat) NU får ni tar skärpa er, var inget störe fel på det här. Världen klagar för mycket. Redigerat 8 augusti 2012 av hellfog 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Freddy Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 (redigerat) Alltså... ehh... "At Vance".... Jag som inte är en metal-kille, är det en riktig grupp eller hemma-pul på högre nivå? "S.O.S" och "Money, money" låter rent ut sagt för jäkligt i mixen.... "The winner..." lät någorlunda bra i jämförelse.... /Mikey Blir alltid intresserad när folk sågar andra, då vill man liksom höra vad herrn gör för mixar. Lyssnade på din sida och kan inte säga att det låter varken bättre eller mindre hemmapulat? Ursäkta, men ville gärna höra en "nivå-skillnad" med tanke på din kritik, men det gör jag inte. Man ska akta sig för att vara så hård 🙂 Håller med hellfog, folk gnäller alldeles för mycket. Man kan titta åt andra hållet 😉 Redigerat 8 augusti 2012 av Freddy 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Han var med och drygade sig på Allsång på Skansen för nåt år sen! Skruvade på mig rejält i soffan av obehag! 😱 Är inte enbart att titta på Allsång på Skansen skäl nog att skruva på sig i soffan? ☺️ Nä var allt annat än en rolig cover det där. Han försöker så hårt att försöka impa med sångteknik att det bara blir en parodi. Malmsteens cover var helt okej däremot. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2012 Tror fanimej att Black Ingvars känns trovärdigare än detta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Black Ingvars är ett namn jag inte hört på 10-15 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Segar av och till här med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bullerbyn Postat 8 augusti 2012 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2012 samma här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Ibland tror det beror på någon reklambanner som laddar och segar ner sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 8 augusti 2012 Dela Postat 8 augusti 2012 Alltså... ehh... "At Vance".... Jag som inte är en metal-kille, är det en riktig grupp eller hemma-pul på högre nivå? "S.O.S" och "Money, money" låter rent ut sagt för jäkligt i mixen.... "The winner..." lät någorlunda bra i jämförelse.... /Mikey Jag tror dessvärre vi får anklaga youtube, dom har nog förstört ljudet kvaliten rätt ordentligt. Speciellt då dom laddades upp för några år sedan, ljudet kvallen är bättre på youtube nu. Men stor skilllnad fortfarande om man uppar wav eller mp3. Något bättre prodd på denna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Jävla kalle anka metal! http://www.youtube.com/watch?v=Ixa1kXjMhAU&feature=related Detta fick mig att må fysiskt illa... Skulle inte förvåna mig om de är kristna också... Du kan väl lägga ut något du gjort själv så kanske vi fattar vad du menar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Ni som "avskyr" detta får gärna var mer konkreta i vad exakt det var som var så dåligt. Det blir liksom mer intressantare då. Min gissning är att så fort något kopplas till ABBA så blir det per automatik o-coolt, även om den som "avskyr" eventuellt aldrig ens har fattat vilka ABBA var. Själv tyckte jag att låten (i videon) var skitbra tolkad. Särskilt de "rinnande" gitarrslingorna mellan (vers)fraserna. För övrigt: Årest hittills mest intelligensbefriande kommentar måste nog få bli "Skulle inte förvåna mig om de är kristna också... " 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teknikfreak Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Jag "avskyr" inte detta - gillar olika covertolkningar som det blir hårdrock av. 1:a videon eju oxå riktigt bra, men förstörs lite av att sångaren sabbar låten med sina kliche' vrål, lite väl mkt i mitt tycke. Eju synd för snubben har ju en bra pipa, så han kunde arrat sin sånginsats lite bättre.. Tack å hej - från mej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 man får ju faktiskt jävligt kristna vibbar. INTE okej i min bok. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Min gissning är att så fort något kopplas till ABBA så blir det per automatik o-coolt, även om den som "avskyr" eventuellt aldrig ens har fattat vilka ABBA var. Feltänk. Läs ett par inlägg till så ser du att (i sammanhanget: exempelvis) Yngves ABBAtolkning inte alls sågas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valle Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 man får ju faktiskt jävligt kristna vibbar. INTE okej i min bok. Jag är rätt så anti själv när det gäller religion+(kommersiell)musik. Men du och TS vill kanske avslöja tricket hur man får något kristet av att bara se/lyssna på låten. Jag är inte omedgörlig, bara nyfiken. Feltänk. Läs ett par inlägg till så ser du att (i sammanhanget: exempelvis) Yngves ABBAtolkning inte alls sågas. Givetvis menade jag inte i SAMTLIGA enskilda fall. Jag håller i alla fall fast vid att många ser allt som har kopplingar med ABBA som något töntigt, o-coolt etc. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Jag är rätt så anti själv när det gäller religion+(kommersiell)musik. Men du och TS vill kanske avslöja tricket hur man får något kristet av att bara se/lyssna på låten. Jag är inte omedgörlig, bara nyfiken. Kolla in frisyren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 (redigerat) Kolla in frisyren. Jaha och det är ett tecken på att vara kristen då eller? Var får du ifrån att de skulle vara det? Var någonstans står det att finna? Edit: din avatar ger mig kommunistiska vibbar. Påminner om Che Guevara. Redigerat 9 augusti 2012 av Die Hard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 9 augusti 2012 Dela Postat 9 augusti 2012 Jaha och det är ett tecken på att vara kristen då eller? Var får du ifrån att de skulle vara det? Var någonstans står det att finna? Edit: din avatar ger mig kommunistiska vibbar. Påminner om Che Guevara. Alltid lika nyanserad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts