Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Problemet jag har är att min AMD Phenom II X4 955 bara använder en kärna när jag kör Cubase SX3.

De andra 3 kärnorna ligger och puttrar på typ 5%.

Jag har Win XP Pro 32 bit.

Moderkortet är ett Asus M4N72-E

4GB minne (räcker till med de pluggar jag använder)

Jag har googlat en hel del och läst nånstans att Cubase SX ska ha stöd för fler kärnor så man undrar ju vart problemet kan ligga?

Jag kör en del inserts på de flesta instrument så visst ska det belasta CPU:n, men att bara en kärna arbetar är lite frustrerande.

Saken är också att jag ska så snart jag är klar med det projektet jag håller på med uppgradera till Cubase 5 32 bit och Win 7 64bit.

Kommer då dessa problem följa med? Ska man köra vidare på samma processor, minne och moderkort?

Man börjar ju oundvikligen snegla på i7 2600K, DDR3 och andra komponenter.

Helst vill jag ju fortsätta använda mig av datorn som den är (utöka internminnet dock) då jag tror att datorn underpresterar nåt grymt nu pga processorproblemet.

Nån som har lite idéer vad problemen kan bero på?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.