Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Fick just ett virus via nedanstående länk (La in lite mellanslag så ingen går dit av misstag):

http://jose.riv era4.ho me.a tt.net/cute.pif

Vet inte riktigt vad det gör ännu förutom att det tydligen ska sprida sig via MSN och shared folders....

Så om du får något meddelande i stil med nedanstående, kommer inte ihåg exakt:

OMG, Funny! + länken...

Så kör den INTE!

Min dator är ensam i ett lokalt nätverk och jag har ännu så länge stängt ner MSN... Vidtar vidare åtgärder imorgon då jag behöver sova.. Men om någon vet hur man får bort det, dela gärna med er =)

Jag som bara skulle ta en snabbkik på MSN klockan 23:00... 🙂 Jaja...

Annons
Postat

Råkade ut för det också. Dök upp en porrbild och sedan skickades länken vidare till alla i min kontaktlista, och msn stängdes ner. Vem roar sig med sånt här egentligen?

Postat

Har fått den där av flera på min lista, men som tur är kör jag inte Internet Explorer så det fungerade inte.

Postat

Har inte fått det men MSN är nere när jag skriver detta. Kanske dom försöker att göra nåt åt det.

Postat

Är det sant att om man skapar ett nytt användarkonto i XP och tilldelar kontot minsta möjliga behörighet så har Virus,trojaner etc. inget att hämta , kan inte ändra i registret , kan inte installera filer och inte kan lägga sig i start-up mappen ? I så fall är det bara att greja ett särskilt konto bara för surfandet.

Postat
Är det sant att om man skapar ett nytt användarkonto i XP och tilldelar kontot minsta möjliga behörighet så har Virus,trojaner etc. inget att hämta , kan inte ändra i registret , kan inte installera filer och inte kan lägga sig i start-up mappen ?  I så fall är det bara att greja ett särskilt konto bara för surfandet.

Lär väl finnas sätt att gå förbi sånt med tyvärr 😏

jag trycker aldrig på länkar eller tar emot filer jag inte vet exakt vad det är innan, det är nog enda sättet att hålla sig någo sånär säker 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.