Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

har ett himla problem med pops och clicks med mitt m-audio audiophile 192 och det gör mig sömnlös och hÄller pÄ att knÀcka mig. har anvÀnt sökfunktionen hÀr pÄ forumet och hittat endel information men inget har hjÀlpt.

har formaterat datorn 3-4 gr med hopp om att det ska lösa sig. Àndrat dma buffer sizen. bytt plats pÄ pci-kortet. tagit ut firewire kort som ej anvÀnds. tagit bort com-portarna i datorn.. kollat irq. Àndrat prestandad instÀllningarna. men inget hjÀlper.

ljudet hackar till med jĂ€mna mellanrum t.om nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik via winamp. har börjat tappa min tro pĂ„ att detta komma funka nĂ„gongĂ„ng sĂ„ snĂ€lla hjĂ€lp 🙂

nÄn som har nÄgot tips? jag har trÄdlöst tangenbord och mus och av dÄligt fabrikat sÄ jag funderar dock pÄ om det Àr detta som kan störa?

jag har en amd-athlon xp2800+ 512mb sdram epix nvidia moderkort och ett nvidia gefoorce mx 5600 grafikkort

visst att datorn kanske borde sÀga iifrÄn nÀr man kör för mÄnga spÄr i cubase med 512 i ram men inte fan ska det knastra om man kör winamp eller lÀser aftonbladet pÄ nÀtet

kör windows XP Professional Serive Pack 2

Redigerat av pjotor
Annons
Postat

Om det knastrar nÀr du surfar och scrollar i IE sÄ fixa nya drivisar till ditt grafikkort. Har för mig att det Àr dom som brukar krocka med ljudkortet pÄ nÄt sÀtt.

Postat

🙂

har senaste drivrutinerna. mitt gamla ljudkort Àr intregerat i moderkortet men avaktiverat i bios...

Postat

wiihoo jag har blivit av med klickandet och skiten...efter flashat biosen sĂ„ funkar det perfekt. kanske ett tips för andra som har problem med pops och clicks..🙂)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.