BurninSven (oregistrerad) Postat 5 augusti 2012 Dela Postat 5 augusti 2012 (redigerat) Läste nån stans om att det går att tvångsköra Logic 8 med Lion (om jag inte minns fel) via terminal. Nån som vet om det finns nåt trix man kan använda så det funkar även i ML? Jag är inte snål men det vore skoj om det funkade så jag kan lägga dom pengarna på nya Final Cut istället. Redigerat 5 augusti 2012 av BurninSven Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Det låter skumt helt klart, installerade du till den nya disken/ligger allt på samma både ML on PT? Jag vet att man måste ändra i Säkerhet och integritet under allmänt till "Var som helst" när man laddar hem sånt som inte finns på Appstore för att det ska funka när man hämtar från andra ställen. Det borde ju inte gälla för PT tycker man ju för det laddas väl hem via Appstore eller? Japp installerade på den nya disken, ja allt på samma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Funkar bra här på surfdatorn, mbp mid 2010. Men knappt märkbar prestandaökning från Snow Leopard. mvh Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Snow Leopard räcker gott för mig. Fattar inte vad jag skulle få mer om jag uppgradera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 (redigerat) Snow Leopard räcker gott för mig. Fattar inte vad jag skulle få mer om jag uppgradera. Kan bli problematiskt om du vill uppgradera i framtiden. Apple brukar vilja att man "ligger i fas" med minst 2 os inför nästa uppgradering. Så snow leopard kommer förmodligen inte att gå att uppgradera till nästa os. Men det skiter väl du i?! 😉 mvh Jon Redigerat 6 augusti 2012 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Kan bli problematiskt om du vill uppgradera i framtiden. Apple brukar vilja att man "ligger i fas" med minst 2 os inför nästa uppgradering. Så snow leopard kommer förmodligen inte att gå att uppgradera till nästa os. Men det skiter väl du i?! 😉 mvh Jon Jasså är det så? Men om jag vill ha ett nyare så kostar det ju inte en förmögenhet att köpa nytt iaf. Men jaa jag skiter i lite så för ärligt talat så har jag aldrig förstått vad mitt os gör som är bra eller dåligt eller vad nått annat skulle göra bättre 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Jag vet inte om jag tycker att det är så stor skillnad, ML kanske känns lite rappare men det kan ju vara inbillning oxå. Själv hade jag föredragit att stanna på SL och då hade Logic 8 funkat och allt varit frid och fröjd. Men av olika anledningar, bland annat att jag ville använda min vassaste dator till allt jag gör så jag slipper köra två datorer parallellt så blev jag tvungen att uppgradera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 6 augusti 2012 Dela Postat 6 augusti 2012 Not Mountain Lion. Shelf Cat! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 10.8.1 ute nu http://support.apple.com/kb/HT5418?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BurninSven (oregistrerad) Postat 23 augusti 2012 Dela Postat 23 augusti 2012 Tack för tipset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 24 februari 2013 Dela Postat 24 februari 2013 Min Imac var lite konstig i morse, har strulat lite från och till och ska formatera om den, men undra vilket system jag ska köra på. Använder Mac OS X 10.6.8 just nu, men har både Lion och ML som jag inte har installerat än. Ska jag fortsätta med SL eller köra med Lion/ML? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meardeR Postat 24 februari 2013 Dela Postat 24 februari 2013 Jag har lovat mig själv att vänta tills Apple släpper Snoop Lion och tar tillbaka den gamla apple-loggan med reggaefärgerna. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 24 februari 2013 Dela Postat 24 februari 2013 Jag har lovat mig själv att vänta tills Apple släpper Snoop Lion och tar tillbaka den gamla apple-loggan med reggaefärgerna. reggae? jag trodde det var hommoflaggan?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
meardeR Postat 24 februari 2013 Dela Postat 24 februari 2013 reggae? jag trodde det var hommoflaggan?? Det är förvisso inte jättelångt mellan Cupertino och San Fransisco men jag tycker att en Snoop Lion vore på sin plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.