Jump to content
Annons

Nån mer som gått på Mountain Lion

BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

Jag har i alla fall men har bara fått till en "basic" installation i det här läget så det är svårt att säga hur det funkar med program och så.

Det är ju bara 64 bitar vilket kan vara lite surt för oss men förhoppningsvis så finns det nåt gott bakom kröken ändå.

Redigerat av BurninSven
Dela på andra sajter

Annons

Jag har i alla fall men har bara fått till en "basic" installation i det här läget så det är svårt att säga hur det funkar med program och så.

Det är ju bara 64 bitar vilket kan vara lite surt för oss men förhoppningsvis så finns det nåt gott bakom kröken ändå.

HAHAHAHA! Gött 😄

Fosterställning i morrn? 😉

Dela på andra sajter

Mitt Saffire PRO 10 i/o FW ljudkort funkar rakt av utan drivar, det sprakar lite iofs så det blir nog bättre när det finns ML drivar för det. Mixbus verkar funka vettigt oxå men det är förmodligen samma här dvs att det krävs en ML version.

Kom ju på att jag bara har Logic 9 Express att testa ytterligare med då 8an troligtvis inte funkar på ett uteslutande 64 bitars system.

Redigerat av BurninSven
Dela på andra sajter

Är det helt o intressant för alla Mac användare här? I så fall varför då? Suger ML eller är det för dyrt eller?

Dela på andra sajter

Varför inte? Ska vi inte framåt? Förhoppningsvis så leder väl alla dessa uppdateringar åt det hållet? Forumet upp dateras och upp graderas ju löpande utan att nån gnäller mer än jag och nån mer och nu är andra uppgraderingar nåt negativt? Vari ligger skillnaden?

Dela på andra sajter

När jag väl meckat till allt så rullar det på fint faktiskt. Därmed inte sagt att det är helt problemfritt för alla dock.

Lycka till

Dela på andra sajter

Fick äntligen till start tiden så nu bootar den upp på några sekunder. Fick oxå till det med mitt S aphire 5750 grafikkort och nätverkskortet för mitt Asus P6T SE som strulat en del. Nu skulle jag bara behöva hitta ett silent grafikkort som funkar så är det körklart.

Dela på andra sajter

Har strul med en del gratis Voxengo-pluggar; användargränssnittet på de är helknas, men det verkar som att det händer något när man skruvar på rattarna. MarvelGEQ funkar inte alls. Får hoppas att det kommer lite Voxengo-uppdateringar. (Eller om det nu är Apple som måste göra något).

Dela på andra sajter

Skulle tro att det är tillverkarna av pluggarna som åker på att fixa ML kompatibiliteten. Hoppas du har en backup med Lion eller Snow Lion som du kan backa till om det behövs. Jag menar till dom fixat ML versionerna av dina pluggar.

Nåt som är jäkla häftigt det är att drivarna för mit M-Audio Delta 1010 och 44 som egentligen är för SL faktiskt fortfarande funkar. Tror nästan jag får pröjsa en gång till till mannen som skrev dom 😄 bara för att det är så kooooool att det funkar. I övrigt så känns maskinen lite rappare även fast det bara är en i7 930 propp och 6 gig i den.

Det suger lite att jag måste pröjsa för Logic uppdateringen till 9:an bara, jag menar Logic Pro 8 är väl 64 bit kapabelt också? Men sånt är livet för ska nån kunna åka räkmacka till Karibien på semester så får ju vi pröjsa så det blir av.

Kort sagt jag köper nog ingen Mac maskin före dom kommer ut med en som rullar på senaste chipset och sånt och jag skäms inte en jäkla sekund för det. Jag har pumpat in stålar i det företaget så jag borde minst vara berättigad till ett gästrum all inklusive en vecka.

Dela på andra sajter

Skulle tro att det är tillverkarna av pluggarna som åker på att fixa ML kompatibiliteten. Hoppas du har en backup med Lion eller Snow Lion som du kan backa till om det behövs. Jag menar till dom fixat ML versionerna av dina pluggar.

Jodå, det är lugnt. Inte för att mina projekt står och faller med de pluggarna. 🙂

Själv märker jag ingen större skillnad mellan Lion/ML, men det kanske beror på att datorn jag har är uråldrig. 😛

Kanske att den är någon millisiwert rappare, men inget jag med säkerhet kan säga.

Hade inga problem med Logic tidigare, vad gäller stabilitet, så på den punkten är det nog ingen skillnad för mig heller.

Dela på andra sajter

Skaffade nyligen MBP som har Lion, och har funderat om det är någon mening med att uppdatera till ML?

Vad är dom största nyheterna för ML?

Jag tror att det mest är "kosmetiskt" faktiskt men den som jag tycker stora skillnaden är att det är 64 bit only nu vilket kan vara riktigt kasst för den som behöver kunna använda 32 bit pluggar och eller program.

En nyhet är att Imessage som förut endast funkat på Iphone, Ipad etc nu även funkar på en deskt/laptop.

Dela på andra sajter

Jag tror att det mest är "kosmetiskt" faktiskt men den som jag tycker stora skillnaden är att det är 64 bit only nu vilket kan vara riktigt kasst för den som behöver kunna använda 32 bit pluggar och eller program.

En nyhet är att Imessage som förut endast funkat på Iphone, Ipad etc nu även funkar på en deskt/laptop.

Det har inte med operativet att göra!

Du kan köra 64 bit kernel men fortfarande köra ex Logic i 32 bit! Då rullar alla gamla pluggar!

Dela på andra sajter

Ok det visste jag inte, tack för tipset. Det som hände för mig det vara att Parallels blev flyttat till en mapp för sånt som inte går att köra i ML och det tog jag för givet att det berodde på att min version bara är 32 bit. Det kanske går att få igång det ändå.

Jag installerade som sagt drivarna för mitt M-Audio Delta 1010 kort och även för mitt Black Magic intensity Pro capture kort till min HD kamera. Allt rullar på som på SL och Lion men nu har jag bytt över från min Q6600 till min i7 930 maskin och med Logic Express (The Numbers Game (typ 40 spår)), Camtwist, Flash Media Live Encoder, Soundflower samt LineIn och Live sändning på Justin.tv så går datorn ändå bara på 50%. Allt på bara en dator.

Tre skärmar funkar med lite meck med editering av id i drivarna för mitt grafikkort (Sapphire 5750)

Redigerat av BurninSven
Dela på andra sajter

Varför tror du det?

BurninSven, inägg #15. BurningSven talar om Hackintosh, Just nu är det blandat med Mac-användare och Hackintosh-användare som svarat hurvida OS X 10.8 fungerar eller inte. Vet inte om BruninSven använder både Hackintosh och Mac. Tyckte ändå att man borde klargöra om det är Hackintosh på OS X 10.8 eller inte för att undvika missförstånd.
  • Gilla 1
Dela på andra sajter

Ber om ursäkt trodde alla visste då man får lite kommentarer ibland 😄 . Jag har ju riktiga macar oxå men just det här var på en hackintosh. Tråden i sig handlar dock om Mountain Lion och hur folk tycker att det funkar. Så stor skillnad är det faktiskt inte mot hur det funkar på en riktig mac.

Dela på andra sajter

Jag bytte ena SSDn i min MPB så jag uppgraderade till ML, verkar funka bra nu. Men till en början var jag lite konfunderad då jag inte kunde installera PT9, fick köra skivverktyget och konvertera installationsfilen till skriv- och läs-bar. Skumt.

Dela på andra sajter

Det låter skumt helt klart, installerade du till den nya disken/ligger allt på samma både ML on PT?

Jag vet att man måste ändra i Säkerhet och integritet under allmänt till "Var som helst" när man laddar hem sånt som inte finns på Appstore för att det ska funka när man hämtar från andra ställen. Det borde ju inte gälla för PT tycker man ju för det laddas väl hem via Appstore eller?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.