Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har precis formaterat hårddisken och installerat mountain lion från USB sticka. Efter jag installerat logic och allt annat och öppnar upp en låt, så öppnas inga patchar i kontakt. Det är bara tomt trots att alla bibliotek ligger i listan i kontakt. Aldrig hänt förut och brukar lite för ofta installera om osx från grunden. Vet att det inte beror på nya osx mountain lion eftersom allt fungerade som vanligt efter att ha uppdaterat med den nedladdningsbara filen från app store. Sen efter att jag formaterat och installerat från grunden så blir det såhär, trots att allt är precis som det var innan.

Någon som vet vad detta beror på?

Annons
Postat

Förmodligen filer som saknas i Kontakts mapp i /Library/Application Support/

Men du har installerat Kontakt från grunden också??

Postat (redigerat)

Ska kolla in om det kan vara det, har gjort en backup på hela macintosh HD innan ominstalleringen så borde väl funka att kopiera in de filerna i nya partitionen förhoppningsvis.

Ja kontakt och allt är installerat från grunden. Tack för tipset!

Återkommer med resultat.

Redigerat av SirThoms
Postat (redigerat)

Funkar tyvärr inte efter att jag mergat in native instruments mappen i den nya. :S.. Hm vad mer kan det vara, riktigt skrämmande detta eftersom jag lagt ner en miljon timmar på alla mina channelstrip settings.

Redigerat av SirThoms
Postat (redigerat)

Det verkar som den laddar låtar där jag bara har en patch i en kontakt t.ex. Men när jag har använt instrument banker så öppnas inget, fattar inte varför. Inga multiscript finns heller.

-------

Hmm fast det märliga är att när jag öppnar en låt som har både instrument banker i en kontakt och enskilda patchar i en annan kontakt så öppnas inte heller de kontakt instanserna som har enskilda patchar. Fattar INGET.

--------

Har återställt osx som det var innan jag installera om med time machine nu eftersom det inte verkar gå att lösa. Nu är allt som det ska iaf. Men det skulle ändå vara intressant att veta vad det var som saknades eftersom jag har tvångstankar och gärna vill fortsätta installera om osx från grunden med jämna mellanrum 😉

Så om någon vet hur man får med alla inställningar i kontakt (multiscript, instrumentbanker osv) om man vill formatera och installera om osx utan att detta ska hända så säg gärna till vad det är för filer som måste sparas med efter ominstalleringen.

Redigerat av SirThoms

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.