Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har uppdaterat till Mountain Lion och vet hur Logic beter sig i sitt "nya" operativsystem?

Fungerar alla plug-ins från 3:e partstillverkare felfritt i OS X 10.8?

Fungerar drivrutiner för ert ljudkort i OS X 10.8?

Annons
Postat (redigerat)

Vänta med uppdateringen, vet att NAtive har vissa problem, plus att det är bättre att vänta tills alla problem är kända och apple kommer garanterat med en 10.8.1 update snart

Redigerat av Miklo
Postat (redigerat)

Jag uppdaterade direkt. Har inga viktiga projekt igång ändå.

Märker ingen skillnad i Logic. Det som hände var att det körde en ny AU-validation och alla pluggar gick igenom förutom några waves som heller inte funkade förut i Lion. Gammalt skit som ligger kvar.

Plus att jag var tvungen att installera UAD-2 igen.

Nu har jag inte provat alla pluggarna.

Det som funkar so far är:

RME Fireface 800

Waves (9)

Spectrasonics

Universal Audio + hårdvara

IK Multimedia

Nomand factory

Slate Digital

Redigerat av KillwithSkill
  • Gilla 1
Postat

Tack KillwithSkill!

Då kör jag en uppdatering och återkommer med resultatet.

Postat

Kan meddela att uppdateringen gick smärtfritt. Enda jag gjort är att uppdatera drivrutinerna till mitt ljudkort (Apogee Ensemble).

De plugg-ins som fungerar i Logic, precis som innan uppdateringen, är:

FXPansion: Synth Squad

u-he: Zebra2, Diva

XLN-audio: Addictive Drums

Native Instruments: FM8

MIDI-enheten AMT8 fungerar också helt felfritt.

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Logic express 9 funkar oxå

Postat

Tog dom bort möjligheten att uppgradera från 8an och från express versionerna när 9an kom?

Postat

Jag har lite problem med lagg ibland när jag ska stoppa med mellanslag. Kan ta ett tag innan det stannar. Hyfsat irriterande och som det verkar så är det fler som upplever lite liknande grejer på en en del forum...

• 2 veckor senare...
Postat

Sedan jag uppdaterade till OS X 10.8 så har haft en del problem. Det händer att programmet fryser sig när jag använder vanliga Plug-ins som EQ och Compressor. Kan röra Plugin-fönstret och efter en halvminut eller så, så "händer" allt som man gjort medans programmet fryst. Försökt googla på problemet och det verkar ha att göra med Mountain Lion.

• 2 veckor senare...
Postat

Akta dig för att använda Logics egen EQ och slå på frekvenskurvan för att se...tar ett litet tag så händer inget när man klickar, men efter en minut så lossnar det typ. Störande.

Postat (redigerat)

Måste kolla om detta inträffar även på min, tvivlar dock starkt på det. Dessutom så funkar min till och med även med Logic 8 så de problem som tas upp här har jag inte haft överhuvudtaget. Jag hade i och för sig lite strul med Logic 9 Express men det tolkade jag som att det beror på att det trots allt bara är Expressversionen.

Till och med mitt Pci ljudkort (M-Audio 1010) som går på en specialskriven driver funkar klockrent.

Redigerat av BurninSven
  • 5 månader senare...
Heisenburg (oregistrerad)
Postat

När jag körde Logic 9 Pro i snow Lepard kördes det enbart i 64-bitars. Nu poppar den förbannade 32-unit bridge:en upp och självklart ligger alla mina Wavespluggar och bundles i 32-bitars plötsligt... Hur kan Det ändra sig så bara? Körde Logic 9.1.8 i ren 64-bitar -förresten,vissa Voxengopluggar låg under 32-bit,men hela mitt Wavesbibliotek liksom....suck.

Nån idé vad jag kan göra?

Postat

Om jag inte minns alldeles galet kan du högerklicka på Logic i Finder, visa info och där någonstans välja 64-bitar......tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.