Myrli Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 En hyllning till Gävle IF 😄 LÅTNAMN:GiF ARTIST/GRUPP:Anders Myrli GENRE:Fotbolls låt LÅTLÄNGD: 2:34 KOMPOSITÖR:Anders Myrli / Mickael Magnusson PRODUCENT:Anders Myrli EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2005 FORMAT: Mp3 STORLEK: 4,7 mb STATUS: Demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
karl Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Att ens kommentera texten vore döden för en Hammarby:are men låten ger mig tidiga Simon & Garfunklevibbar 😄 3 straffar för låten 4 Självmål för texten
hammagrella Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Hmm, det här är ett bra exempel på hur konstigt det har blivit med galluparna i demoforumet; ska man rösta på låten eller om man gillar fotboll eller hockey? 😄
MusicGene Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Det går nog inte att göra bra låtar om sport. Undantaget är ju aftershaves "bara sport" givetvis. Kanske Ciao ciao italia med musikvideon också kvalificerar sig 😎
hammagrella Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Det går nog inte att göra bra låtar om sport. Det finns några få undantag; "Volleyboll Molly" med Torsson, "Målvakt i Winnipeg Jets" med Blomman och "Guld i USA" är väl en okej fotbollslåt om än uttjatad.... (Eller varför inte "Pingpong song" eller "Bara en boll" med Hammagrella.... 😎 )
piggtrött (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Caliban Allstars - Nå skal de faen meg få Norsk huliganmetal
tomazopantera Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Passa på att hylla Gefle nu... Ett mer nederlagstippat lag än Gif får man nog leta länge efter...
Håkan Ekberg Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Jag är ingen GiF-fan eller fotbollsfantast för den delen heller, är väl HBK:are, om nått. Kan inte rösta då jag inte är någon hockeyfantast heller. 😲 Men låten är ju rätt klämkäck iaf. 😆 Håkan
Fredrix Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Gillar musiken och melodin i sången, men som fotbollslåt? nja... Sportlåtar har en förmåga att skjuta sig själv i foten eftersom texterna blir så töntigt förutsägbara att det hyllade laget bara skäms 😏 fast jag tror låten skulle fungera som nåt annat än sportlåt för melodin sätter sig 😠
Vallhagen Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Myrli! Bytheway: En 11-manafotbollsplan får vara max 90 m bred, och måste vara min 90 m lång! **
Myrli Postat 8 mars 2005 Trådstartare Postat 8 mars 2005 Myrli! Bytheway: En 11-manafotbollsplan får vara max 90 m bred, och måste vara min 90 m lång! ** Haha.. 😕 ok tack för den upplysningen.. Det ska jag kommaa ihåg 😛 //AEM
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.