Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En hyllning till Gävle IF 😄

LÅTNAMN:GiF

ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

GENRE:Fotbolls låt

LÅTLÄNGD: 2:34

KOMPOSITÖR:Anders Myrli / Mickael Magnusson

PRODUCENT:Anders Myrli

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,7 mb

STATUS: Demo

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Att ens kommentera texten vore döden för en Hammarby:are men låten ger mig tidiga Simon & Garfunklevibbar 😄

3 straffar för låten

4 Självmål för texten

Postat

Hmm, det här är ett bra exempel på hur konstigt det har blivit med galluparna i demoforumet; ska man rösta på låten eller om man gillar fotboll eller hockey? 😄

Postat

Det går nog inte att göra bra låtar om sport. Undantaget är ju aftershaves "bara sport" givetvis. Kanske Ciao ciao italia med musikvideon också kvalificerar sig 😎

Postat
Det går nog inte att göra bra låtar om sport.

Det finns några få undantag; "Volleyboll Molly" med Torsson, "Målvakt i Winnipeg Jets" med Blomman och "Guld i USA" är väl en okej fotbollslåt om än uttjatad....

(Eller varför inte "Pingpong song" eller "Bara en boll" med Hammagrella.... 😎 )

piggtrött (oregistrerad)
Postat

Caliban Allstars - Nå skal de faen meg få

Norsk huliganmetal

Postat

Jag är ingen GiF-fan eller fotbollsfantast för den delen heller, är väl HBK:are, om nått. Kan inte rösta då jag inte är någon hockeyfantast heller. 😲

Men låten är ju rätt klämkäck iaf. 😆

Håkan

Postat

Gillar musiken och melodin i sången, men som fotbollslåt? nja...

Sportlåtar har en förmåga att skjuta sig själv i foten eftersom texterna blir så töntigt förutsägbara att det hyllade laget bara skäms 😏

fast jag tror låten skulle fungera som nåt annat än sportlåt för melodin sätter sig 😠

Postat
Myrli! Bytheway:

En 11-manafotbollsplan får vara max 90 m bred, och måste vara min 90 m lång!

**

Haha.. 😕 ok tack för den upplysningen.. Det ska jag kommaa ihåg 😛

//AEM

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.