JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Ja, just det, och då kom motfrågan om du då trodde att Sverigedemokraterna skyltade med sin mörka historia i sitt partiprogram. Läs gärna länkarna jag gav nyss. Jag förstår ärligt talat inte varför jag fick den frågan från början? Jag ifrågasatte din något obalanserade syn på Vänsterpartiet, och så ska jag förklara SD:s nazi/vam/bss-kopplingar? Men det har väl inte Sverigedemokraterna heller, eller? Du har inte läst intervjuen med sångaren i UT, eller hur?
klasho Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 (redigerat) Om man jämför sds historia med dom övriga partiernas rasmedvetna och tvångssterilliserings historia framstår sd som rena barnsagan. Det är tråkigt om dom sagt så men jag hittar inga sådan uttalanden där dom skriver eller säger så. Du kan tydligen inte sds historia. Rekomenderar dig att läsa "Sverigedemokraterna, den nationella rörelsen" av Stieg Larsson och Mikael Ekman. Vad menar du? Att du inte hittar uttalanden om deras nazistiska ursprung ELLER att de säger att muslimer är roten till all ondska? Redigerat 23 juli 2012 av klasho 1
joachime Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Lite läsning för dig! http://www.newsmill.se/node/27628 http://www.gp.se/nyh...-politiskt-vald http://sv.wikipedia..../Vänsterpartiet Hittade inget i länkarna som tyder på att Vänsterpartiet står upp för förtryck eller att de skulle ha digrare brottsregister än gemene man. Det var inte länge sedan vänsterpartiet städade bort sin kommunism offentligt, det var så sent som på 90-talet som kommunismen fanns kvar i deras partiprogram. Vänsterpartiet odlade vänskapliga band med bland andra Sovjetunionens kommunistiska parti, och jag hoppas verkligen att ni är med på vilken mörk historia de har. Det är en sak att kalla sig kommunist, en annan att stå upp för vad andra utför i dess namn. Jämför med begreppet demokrati, eller statlig suveränitet. 2
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Men kom igen nu, det var ju ett riktigt vettigt inlägg. Du plockar ut en enskild medlem ur moderaterna. Men när andra plockar ut uttalande från enskilda (i vissa fall högt uppsatta) medlemmar från SD, så gäller inte de för att det inte står rakt ut i deras partiprogram? Men efter att ha följt dig i dansbandstråden vågar man diskutera något med dig? Jo men sd vill inte döda judar, homosexuella. Införa månggifte, förbjuda musik och all sportslig aktivitet och hyllar könsstympning osv slå sin fru osvDet är där skillnaden är , hitta du någon annan politiker som har den världsuppfattningen 2012. Att enskilda sd medlemmar beter sig som svin är en sak, men att hylla det där andra är en annan helt annan femma.
pikzel Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Jag förstår ärligt talat inte varför jag fick den frågan från början? Jag ifrågasatte din något obalanserade syn på Vänsterpartiet, och så ska jag förklara SD:s nazi/vam/bss-kopplingar? Därför att du verkade hålla med om att Sverigedemokraterna har en mörk bakgrund, men inte Vänsterpartiet eftersom det "inte står i deras partiprogram". Det är en sak att kalla sig kommunist, en annan att stå upp för vad andra utför i dess namn. Jämför med begreppet demokrati, eller statlig suveränitet. Aha! Som nazism då alltså?
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Du kan tydligen inte sds historia. Rekomenderar dig att läsa "Sverigedemokraterna, den nationella rörelsen" av Stieg Larsson och Mikael Ekman. Vad menar du? Att du inte hittar uttalanden om deras nazistiska ursprung ELLER att de säger att muslimer är roten till all ondska? Jag kan deras historia och jämförde den innan i tråden med andra partiers förflutna. Och tycker det ser lika illa ut.
joachime Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Kanske borde starta en ny tråd om Lars Ohly istället? Såvitt jag vet har han ingenting med Ultima Thule att göra. Men det har väl inte Sverigedemokraterna heller, eller? I artikeln Sadam länkar till i början av tråden säger Ultima Thules sångare och låtskrivare att de inte behöver bedriva sitt krig längre eftersom SD sitter i riksdagen. Bandet finansierade av BSS på 80-talet. Organisationen som låg till grund för SD.
Overkill Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Jo men sd vill inte döda judar, homosexuella. Införa månggifte, förbjuda musik och all sportslig aktivitet och hyllar könsstympning osv slå sin fru osvDet är där skillnaden är , hitta du någon annan politiker som har den världsuppfattningen 2012. Att enskilda sd medlemmar beter sig som svin är en sak, men att hylla det där andra är en annan helt annan femma. Nej, du har rätt. Det gäller att passa sig för moderaterna. 2
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Därför att du verkade hålla med om att Sverigedemokraterna har en mörk bakgrund, men inte Vänsterpartiet eftersom det "inte står i deras partiprogram". Det håller jag absolut med om, men eftersom jag är dåligt påläst just där så lämnar jag den diskussionen till andra. Aha! Som nazism då alltså? Verkligen inte. Den stora skillnaden här är ju att det, såvitt jag vet, inte finns några nassar som anser att Hitler inte följde sin ideologi. Tvärtom, man ser honom som en förebild. Trots att man vet precis vad han hade för sig.
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 I artikeln Sadam länkar till i början av tråden säger Ultima Thules sångare och låtskrivare att de inte behöver bedriva sitt krig längre eftersom SD sitter i riksdagen. Bandet finansierade av BSS på 80-talet. Organisationen som låg till grund för SD. Det har ofta diskuterats om bandet är rasistiskt. Rykten har bland annat gått om att gruppen har haft ett frekvent samröre med den högerextrema miljön. Bland annat påstås att bandets första sångare Bruno Hansen var medlem i det nazistiska Nordiska rikspartiet.[3] Detta är dock inte bekräftat. Lokala tidningar misstog ofta Bruno med hans äldre bror som var medlem i partiet. I bandets unga dagar tog de emot ett ekonomiskt bidrag på 1 500 kr från den rasistiska organisationen Bevara Sverige Svenskt. Vissa menar att det endast var ett resultat av bandets dåliga ekonomi.
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Men efter att ha följt dig i dansbandstråden vågar man diskutera något med dig? Kul att ha lite followers! 🙂 Men ja, klart du ska diskutera. Eller vad är det som får dig att tveka? Jo men sd vill inte döda judar, homosexuella. Införa månggifte, förbjuda musik och all sportslig aktivitet och hyllar könsstympning osv slå sin fru osvDet är där skillnaden är , hitta du någon annan politiker som har den världsuppfattningen 2012. Vilka är det som vill göra detta?
joachime Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Aha! Som nazism då alltså? Är det inte lite väl tidigt för den allegorin? 😉 Nä, inte som nazism. Till skillnad från de flesta andra moderna ideologier pekar nazismen ut vissa grupper i samhället som det stora problemet. Det är dom som står i vägen för den ariska rasens framgång.
pikzel Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 I artikeln Sadam länkar till i början av tråden säger Ultima Thules sångare och låtskrivare att de inte behöver bedriva sitt krig längre eftersom SD sitter i riksdagen. Bandet finansierade av BSS på 80-talet. Organisationen som låg till grund för SD. Ja, det är rätt. Jag missade att deras pressekreterare påstod att det var vanligt bland deras medlemmar att lyssna på UT. En lustig detalj om stödet från BSS, intervjuaren menar ju att bandet borde skänkt pengarna till välgörande ändamål, men skulle det inte då innebära att de i sin tur blir finansierade av de öppet rasistiska BSS?
pikzel Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Det håller jag absolut med om, men eftersom jag är dåligt påläst just där så lämnar jag den diskussionen till andra. Ja, men oavsett hur det ligger till i verkligheten så är det ju intressant att du i ena fallet menar att det måste stå i partiprogrammet för att det ska vara sant, men inte i det andra fallet.
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Är det inte lite väl tidigt för den allegorin? 😉 Nä, inte som nazism. Till skillnad från de flesta andra moderna ideologier pekar nazismen ut vissa grupper i samhället som det stora problemet. Det är dom som står i vägen för den ariska rasens framgång. Är inte vänsterpartiets största fiende borgarna och alla kapitalister ? Och dom vill med kamp få bort dom? Same shit but different.
pikzel Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Är det inte lite väl tidigt för den allegorin? 😉 Nä, inte som nazism. Till skillnad från de flesta andra moderna ideologier pekar nazismen ut vissa grupper i samhället som det stora problemet. Det är dom som står i vägen för den ariska rasens framgång. Vad jag menar är att det säkert finns nazister som inte står för den etniska rensning som gjordes. Precis som det finns kommunister som inte tycker att det Stalin gjorde var helt kosher.
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Vilka är det som vill göra detta? Ja vem kan det vara 🙂
Pico Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Ja vem kan det vara 🙂 I vilket partiprogram står det? Det är ju bara partiprogrammen som spelar Korg här och inte enskilda partimedlemmar och deras eventuella åsikter. Eller hur var det nu? 2
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 (redigerat) Nej, du har rätt. Det gäller att passa sig för moderaterna. Ja det bör man. För dom går inte ut offentligt och tar avstånd från dennes åsikter. Varför inte? Jo man förlorar väljare såklart. Vilket annats partis riksdagsledamot hade åkt ut med huvet före. I vilket partiprogram står det? Det är ju bara partiprogrammen som spelar Korg här och inte enskilda partimedlemmar och deras eventuella åsikter. Eller hur var det nu? läs lite om sharia lagar. Redigerat 23 juli 2012 av Henber77
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Ja, men oavsett hur det ligger till i verkligheten så är det ju intressant att du i ena fallet menar att det måste stå i partiprogrammet för att det ska vara sant, men inte i det andra fallet. Jag tror att det ena är något lättare att påvisa i modern tid. Men återigen, jag är _inte_ tillräckligt påläst för just diskussionen om SD:s förflutna, så ta gärna den med de här som är lite ivrigare.
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Är inte vänsterpartiets största fiende borgarna och alla kapitalister ? Och dom vill med kamp få bort dom? Same shit but different. Hur ska vi ha det nu, partiprogrammen eller folks enskilda uppfattningar om partierna? 1
klasho Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Vad menar du? Att du inte hittar uttalanden om deras nazistiska ursprung ELLER att de säger att muslimer är roten till all ondska? Jag kan deras historia och jämförde den innan i tråden med andra partiers förflutna. Och tycker det ser lika illa ut. Så då har du hittat uttalanden om sverigedemokraternas syn på muslimer?
Pico Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Ja det bör man. För dom går inte ut offentligt och tar avstånd från dennes åsikter. Varför inte? Jo man förlorar väljare såklart. Vilket annats partis riksdagsledamot hade åkt ut med huvet före. Mr genius läs lite om sharia lagar. Vad lär ni er i skolan nu för tiden? Bestäm dig för sjutton! När det handlar om andra partier skall varje enskild medlem granskas men när det gäller SD är det partiprogrammet och precis ingenting annat. Vad fan, ser du inte själv vad du håller på med? 4
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Vad jag menar är att det säkert finns nazister som inte står för den etniska rensning som gjordes. Tror du verkligen det på fullt allvar? Jag har aldrig hört talas om några sådana. Känner du till några? Ja vem kan det vara 🙂 Svara rätt ut istället. 1
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 läs lite om sharia lagar. Kanske du också borde göra? Det är ju liksom inget direkt entydigt begrepp. 1
joachime Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Vad jag menar är att det säkert finns nazister som inte står för den etniska rensning som gjordes. Precis som det finns kommunister som inte tycker att det Stalin gjorde var helt kosher. Okej, vi kan väl snacka lite om nazismen. Det har ju aldrig sabbat en tråd tidigare. 😉 He-who-can-not-be-named skapade med nazismen ett sätt att mobilisera ett helt land till att återigen ge sig ut för att erövra Europa och i samma veva rensa ut de grupper i samhället som anses hindra den ariska rasens framgång. Förödelsen och Förintelsen var en logisk följd av detta. Stalin använde en annan ideologi för att ta och behålla makten över världens största nation. Han tvekade inte att använda de medel som makten erbjöd för att behålla det greppet och samtidigt stilla sin eget paranoida maktbegär. En av förra århundrates största tragedier. Klart jämförbart med förintelsen i det avseendet. Men det hade inget stöd i den ideologi han använde som täckmantel. Därav min liknelse med demokrati och statssuveränitet. 6
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Så då har du hittat uttalanden om sverigedemokraternas syn på muslimer? Nu snackar vi bss versus rasbiologi med dom övriga partierna. Jo dom gillar inte den mest extrema versionen av islam ,men inte att muslimer är roten till allt ont.
SadamJR Postat 23 juli 2012 Trådstartare Postat 23 juli 2012 Bestäm dig för sjutton! När det handlar om andra partier skall varje enskild medlem granskas men när det gäller SD är det partiprogrammet och precis ingenting annat. Vad fan, ser du inte själv vad du håller på med? Nä, det gör han inte. Den enda förklaringen är att han inte har någon heder. 5
JJRockford Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Nä, det gör han inte. Den enda förklaringen är att han inte har någon heder. Ett helt onödigt personangrepp. 2
ironman Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Bestäm dig för sjutton! När det handlar om andra partier skall varje enskild medlem granskas men när det gäller SD är det partiprogrammet och precis ingenting annat. Vad fan, ser du inte själv vad du håller på med? Vad håller du på med? Ingen i något parti som haft dom åsikterna hade fått sitta kvar. Alla sd dårar blir varnade eller uteslutna. Och skillnaden mellan sd dårar och fanatisk sharia är som sagt stor.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.