Jump to content
Annons

Ultima Thule lägger av.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Där jag kommer ifrån var UT ganska stora där runt 92. Bombarjackor och stålhättade kängor tillhörde den kulturen också. Plus att folk gjorde VAM-tecken i skolkatalogen på högstadieskolan jag gick på. Det var fina grejor det.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

SD's historia (som de så hårt har försökt tvätta bort) finns också kvar. Bara för att de tog de på sig kostym, vattenkammade håret och, som kronan på verket, tog på sig en röd (!) slips gömmer aldrig, aldrig någonsin deras egen historia. De kan påstå hur många gånger som helst att de "rensat ut leden" när flera sittande ledamöter har idel smutsiga (bruna?) fläckar i belastningsregistret. Hot, misshandel, övergrepp, i rättsak, doping och stöld är ingen barnsaga för min dotter i alla fall.

Så är det, likväl som Vänsterpartiet aldrig någonsin kan komma ifrån att de i grund och botten är ett vidrigt kommunistiskt parti som hyllar diktaturerna i Kuba och Nordkorea, och massmördare som Che Guevara och Ho Chi Minh.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt som det är lätt att håna SD och deras anhängare för diverse tokerier, så tycker jag att följande blogg-inlägg vore obligatorisk läsning för alla:

http://anderssparring.blogspot.se/2010/09/levi-klausen.html

Vad vill SD med sin politik?

Försöker du antyda att det är någon annan som vill göra detta?

Är det inte den här "folkhemstiden" som SD vurmar så mycket för att försöka få tillbaka?

Ja, vad ska man säga? Med tanken på hur den faktiska statistiken för terrordåd ser ut, så finns det väl ungefär två alternativ. Antingen så gör Säpo ett fantastiskt jobb med preventiva åtgärder och stoppar alla terrordåd som påstås utföras i islams namn. Eller så får dom i princip all info från amerikanska underrättelsertjänster. Att säga att dom är lite paranoida är nog ingen underdrift.

Dessutom, vad som egentligen är viktigare, är kanske att fråga sig hur terrorism skapas. Är människorna som utför terrordåd onda och, som USA ofta påstår, avundsjuka på vår fina demokrati? Eller finns det kanske människor som är trängda, frustrerade och utsatta så till den milda grad att dom till slut tar till våld för att försöka ändra något?

Som sagt jag hittar inget som klassas som rasistiskt på deras huvud partisida. Sen vad enskilda sd har för åsiktet har jag ingen aning om. Och jag tror inte att säkerhetstjänsterna bluffar detta med terrorhotet. I danmark har dom varit riktigt framgångsrika på att stoppa planerade terrordåd. Och senast i förra veckan greps en svensk som skulle utföra terrordåd på cypern. Och det finns massor av trängda frustrerade människor i världen och inte fan begår dom några terrorbrott. Så det där med att vi väst får skylla oss själva tycker jag låter hemskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där jag kommer ifrån var UT ganska stora där runt 92. Bombarjackor och stålhättade kängor tillhörde den kulturen också. Plus att folk gjorde VAM-tecken i skolkatalogen på högstadieskolan jag gick på. Det var fina grejor det.

😏

Tjitas pommes fritas, hade ni också tockendäringa saftskallar på er skola 😮😏

Antagligen tyckte de att de vart supermaxade och att ball-faktorn på dem steg avsevärt. Då.

Antagligen gjorde den det också men jag undrar om de med stolthet och solsken i blicka kan se sig själva i den där katalogen nu och helt ärligt säga; "jo fö' fän vettu, det där var det bästa jag gjorde under hel högstadiet!"

Slår vad om att de skulle vilja photoshoppa om varenda jävla katalog för nog fan schemmes de tamefan idag över det där tilltaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, likväl som Vänsterpartiet aldrig någonsin kan komma ifrån att de i grund och botten är ett vidrigt kommunistiskt parti som hyllar diktaturerna i Kuba och Nordkorea, och massmördare som Che Guevara och Ho Chi Minh.

Kanske, om man bortser från att Vänsterpartiet varken står upp för förtrycket i nämnda nationer eller har fler träffar i brottsregistret än genomsnittlige Svensson.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, likväl som Vänsterpartiet aldrig någonsin kan komma ifrån att de i grund och botten är ett vidrigt kommunistiskt parti som hyllar diktaturerna i Kuba och Nordkorea, och massmördare som Che Guevara och Ho Chi Minh.

För det står i deras partiprogram?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kanske, om man bortser från att Vänsterpartiet varken står upp för förtrycket i nämnda nationer eller har fler träffar i brottsregistret än genomsnittlige Svensson.

Nä men de gör inget intryck av att det motsatta heller eller hur? Att det är ok att hylla massmördare som Stalin men helt vidrigt att hylla Hitler säger allt om det skitpartiet och deras hyckleri.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt jag hittar inget som klassas som rasistiskt på deras huvud partisida. Sen vad enskilda sd har för åsiktet har jag ingen aning om.

Okej, så när det gäller SD spelar det inte så stor roll vad de enskilda ledamöterna tycker, eftersom det inte står i partiprogrammet.

Hur var det med den här islamisten du är så rädd för, står hans plan att införa sharialagar och könsstympning och vad det nu mer är du brukar svamla om i Moderaternas partiprogram?

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

När såg du senast en svensk politiker hylla Stalin?

Nä det var nog länge sen det gjordes officiellt men de har fortfarande stor affisch på Stalin i deras HK.Den hänger knappast där som en relik för att påminna om svunna tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt jag hittar inget som klassas som rasistiskt på deras huvud partisida. Sen vad enskilda sd har för åsiktet har jag ingen aning om.

Om du nu läst igenom deras sida så noggrant borde du väl ha någon liten aning i a f?

Och jag tror inte att säkerhetstjänsterna bluffar detta med terrorhotet. I danmark har dom varit riktigt framgångsrika på att stoppa planerade terrordåd.

Och i Sverige?

Och senast i förra veckan greps en svensk som skulle utföra terrordåd på cypern.

Precis. Mot den fredsälskande staten Israel...

Och det finns massor av trängda frustrerade människor i världen och inte fan begår dom några terrorbrott.

Enligt Europol begås det en massa terrorbrott av folk som inte är muslimer. Och det är bara i Europa. Att det inte skulle ske någon annanstans i världen låter helt befängt. Men bara för att Aftonbladet eller kanske Avpixlat inte rapporterar om det betyder inte att det inte sker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är din agenda? Det är uppenbarligen inte bara på mig du gör ett slipprigt intryck.

Det är alltid mobbaren som för sina diskussion med vi. Typ det är fler än jag som

Inte tycker om dig. Och? Stå för din egen åsikt och hat mot mog och blanda inte in andra

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Wikström (fp) om statliga bidrag till RKU

Stödjer vänsterpartiet diktaturer?

-Vänsterpartiet försvarar en organisation som hyllar diktaturerna i Kuba och Nordkorea. Det är oroande att en vänsterpartistisk ledamot inte förstår faran med att ge skattefinansierade medel till en antidemokratisk organisation som Revolutionär Kommunistisk Ungdom (RKU).

Det säger Cecilia Wikström, riksdagsledamot (fp) efter att Rossana Dinamarca (v) i en interpellation försvarat RKU:s rätt till bidrag avsett att främja barns och ungdomars demokratiska fostran (2004/05:205). Dinamarca kritiserar i samma interpellation det Liberala Ungdomsförbundet (Luf) för att ha åkt på studieresor till Israel.

-Det är befängt av Dinamarca att jämställa den demokratiska situationen i Israel med förtrycket i Nordkorea. Luf står för demokrati, en öppen och fri debatt samt fredsprocessen i Mellanöstern, säger Cecilia Wikström (fp).

-Vänsterpartiet tycks sakna empati med de förtryckta folken i Nordkorea och Kuba. Annars hade man insett att RKU inte uppfyller direktivets krav på demokratiska principer för att kunna erhålla bidrag från Ungdomsstyrelsen.

Fakta: Radioprogrammet Kaliber har granskat hur utbetalningar av statliga bidrag stämmer överens med de regler som gäller. Enligt riksdag och regering ska bidrag som Ungdomsstyrelsen betalar ut ”främja barns och ungdomars demokratiska fostran”.

 Samtidigt har RKU mottagit ca 1,8 miljoner kronor trots att man åker på stödresor till Nordkorea och sprider en rapport som förnekar Stalins massavrättningar.

http://www.folkpartiet.se/Vara-politiker/Ledamoter-av-Europaparlamentet/Cecilia-Wikstrom/For-media/Pressmeddelanden/Stodjer-vansterpartiet-diktaturer/

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske, om man bortser från att Vänsterpartiet varken står upp för förtrycket i nämnda nationer eller har fler träffar i brottsregistret än genomsnittlige Svensson.

Lite läsning för dig!

http://www.newsmill.se/node/27628

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.273941-oacceptabelt-politiskt-vald

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vänsterpartiet

(från Uppdrag granskning)

Det var inte länge sedan vänsterpartiet städade bort sin kommunism offentligt, det var så sent som på 90-talet som kommunismen fanns kvar i deras partiprogram. Vänsterpartiet odlade vänskapliga band med bland andra Sovjetunionens kommunistiska parti, och jag hoppas verkligen att ni är med på vilken mörk historia de har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte länge sedan vänsterpartiet städade bort sin kommunism offentligt, det var så sent som på 90-talet som kommunismen fanns kvar i deras partiprogram. Vänsterpartiet odlade vänskapliga band med bland andra Sovjetunionens kommunistiska parti, och jag hoppas verkligen att ni är med på vilken mörk historia de har.

Det skulle ju kunna bero på att folk i Vänsterpartiet faktiskt tror på kommunism. I dess ursprungliga form.

Det finns alltid galna människor, oavsett vad dom kallar sig. Det gäller ibland att kunna skilja på ideologi och vad man sen faktiskt gör. Pinochet hade ju någon slags liberal agenda. Det är inget man mobbar Folkpartiet med såvitt jag vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förstår jag vad inte du menar när du skriver "För det står i deras partiprogram?"

Jag frågade om var du fått dina uppfattningar om Vänsterpartiet, och att dom t ex skulle hylla Nordkorea?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, så när det gäller SD spelar det inte så stor roll vad de enskilda ledamöterna tycker, eftersom det inte står i partiprogrammet.

Hur var det med den här islamisten du är så rädd för, står hans plan att införa sharialagar och könsstympning och vad det nu mer är du brukar svamla om i Moderaternas partiprogram?

Mr jason alexander ja diskuterar inget med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då skall vi inte gå in och börja studera lars ohlys uttalanden genom åren. Här är några.

http://www.svt.se/2....5923/ohly_citat

Skiftat fokus lite? Kanske borde starta en ny tråd om Lars Ohly istället? Såvitt jag vet har han ingenting med Ultima Thule att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågade om var du fått dina uppfattningar om Vänsterpartiet, och att dom t ex skulle hylla Nordkorea?

Ja, just det, och då kom motfrågan om du då trodde att Sverigedemokraterna skyltade med sin mörka historia i sitt partiprogram. Läs gärna länkarna jag gav nyss.

Skiftat fokus lite? Kanske borde starta en ny tråd om Lars Ohly istället? Såvitt jag vet har han ingenting med Ultima Thule att göra.

Men det har väl inte Sverigedemokraterna heller, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr jason alexander ja diskuterar inget med dig.

Men kom igen nu, det var ju ett riktigt vettigt inlägg. Du plockar ut en enskild medlem ur moderaterna. Men när andra plockar ut uttalande från enskilda (i vissa fall högt uppsatta) medlemmar från SD, så gäller inte de för att det inte står rakt ut i deras partiprogram?

  • Gilla 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...