Jump to content
Annons

Nå, vad tycker du?  

8 röster

1. 1. Nå, vad tycker du?

• 1 Dålig
      1
    • 2 Sådär
      0
    • 3 Bra
      4
    • 4 Väldigt bra
      0
    • 5 Bättre kan det inte bli
      1

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Tiden läker alla sår

ARTIST/GRUPP: Kristian Martti

GENRE: Pop av bregott varianten

LÅTLÄNGD: 3:29

KOMPOSITÖR: Kristian Martti

PRODUCENT: Kristian Martti

EV. MEDVERKANDE: Kristian Martti

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 5,15 Mb

STATUS: Nästan färdig demo

LÅTLÄNK:

Tänkte fira mitt 100:e inlägg med en demo. Det enda jag saknar är ett schysst gitarrsolo i slutet, därav den konstiga avslutningen.

Är det någon som vill lägga ett gitarrsolo på den här?

The Mr...

Annons
Postat

Inge vidare låt, men bra sång tyckte jag. Med en vettig producent och låtskrivare så skulle du kunna sälja plattor.

Postat (redigerat)

Försök att låta sången vara mer fri från tonaliteten den följer kompet för mycket och då blir det ofta själlöst i sångmelodin...... annars har du en bra röst 😄

Redigerat av karl
Postat

Tack för kommentarerna.

Men jag måste fråga vad som menas med "meningslös låt". Jag har aldrig lagt ner så mycket känslor i en text, som jag gjort i denna. Den handlar om ett dödsfall i familjen, och vägen ur sorgen. Jaja snyft snyft, jag är inte ute efter medlidande, men jag skulle inte kalla låten meningslös.

Är det någon mer som har några kommentarer, på musiken, ljudbilden, sången etc?

The Mr...

Postat

Tycker det var en trevlig låt, bra ljudbild. Skulle jag vara duktig på gitarr skulle jag gärna lagt ett solo...

Du har skön sångröst och är bra på att sjunga!

Däremot är det lite svårt att tillägna sig texten, jag tror mig begripa vad du vill säga...men som sagt, det är lite svårt att "få grepp om den" det är lite ostrukturerat... om jag får tycka lite om den.

Texten borde mer byggas upp som en story, typ:

vers 1: det som hänt

vers 2: dina reflektioner

refräng: temat "tiden läker alla sår" ... med exempel på hur

vers 3: konstatera att du gått vidare från det som hänt

ev ett stick: typ "trodde att altt var slut och att jag aldrig skulle kunna skratta igen..."

refräng...

Ja, så tycker jag...

/Jan Olof

Postat
Tack för kommentarerna.

Men jag måste fråga vad som menas med "meningslös låt". Jag har aldrig lagt ner så mycket känslor i en text, som jag gjort i denna. Den handlar om ett dödsfall i familjen, och vägen ur sorgen. Jaja snyft snyft, jag är inte ute efter medlidande, men jag skulle inte kalla låten meningslös.

Är det någon mer som har några kommentarer, på musiken, ljudbilden, sången etc?

The Mr...

Själva låten brister på dåliga melodier. Du har snärjt in dig i det svenska ölreklam-pop-träsket och då krävs det mer förutsägbara och sockersöta fraseringar. Här hoppar man av stolen när vissa, helt oförutsägbara, lines dyker upp från ingenstans.

Postat
.....när vissa, helt oförutsägbara, lines dyker upp från ingenstans.

Menar du att texten inte har någon röd-tråd så att säga?

Det här är mitt första seriösa försök att skapa en låt, så jag tar åt mig all kritik. Det verkar mest vara seriösa personer på detta forum, ös gärna på med mera kritik så jag lär mig någon gång 😆

The Mr...

Postat

Mmm jag tycker det låter bra. Trummorna är lite torra. Ett bättre reverb kanske?

Lite slagsida på mixningen. Det låter som att det ligger lite hårt åt höger? (Kanske bara egghuvud som har lock för örat)

Arrangemanget är snyggt. Lite sparsmakat. Snygga körer.

Hör jag fel eller ligger basen unis med painobasen på refrängen? kanske skulle vara lite roligt med en mer levande basgång där. 😆

Postat

Hmm vad ska jag säga.. Det är ingen hit låt, håller med vissa här om att det finns ingen distinkt melodi / hook, den fastnar liksom inte.

Trummorna låter inte bra, skulle behöva eq:a lite på virveln och bas kaggen.

Skulle behövas lite mera bakgrunds komp känns lite tomt mellan åt med bara bas trummor och piano.

Din röst är otroligt bra tycker jag, men sången känns lite sur ibland. Tex "Dop i det blåååå"

//AEM

Postat
.....när vissa, helt oförutsägbara, lines dyker upp från ingenstans.

Menar du att texten inte har någon röd-tråd så att säga?

Det här är mitt första seriösa försök att skapa en låt, så jag tar åt mig all kritik. Det verkar mest vara seriösa personer på detta forum, ös gärna på med mera kritik så jag lär mig någon gång 😮

The Mr...

Jag tänker på melodin, inte texten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.