hellfog Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 (redigerat) I reaper så står den på samma ställe tills man flyttar den själv, men Logic så flyttar den på sig. Om jag trycker på play ska den fortfarande stå kvar på samma ställe och inte flytta på sig. Som i reaper. Kan man göra det i Logic? Redigerat 21 juli 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 Jag gissar att strecket i Reaper är en positionmarkör. Logic har, som du märkt, en uppspelningsmarkör istället. Visuellt liknar dom varandra men funktionen är något annorlunda. Jag vet inget sätt att byta uppspelningsmarkören mot en positionsmarkör. Gissar att det inte går. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 Vet inte varför du skulle vilja att den står stilla, men om det bara är en markering du är ute efter, så har du ju "markers" som du kan använda dig av. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2012 (redigerat) Det jobbigt att använda dom hela tiden, speciellt om man vill fin trimma spår m.m. Dock har Logic, editor vad den nu heter. Men vad reaper har är så smidigt, och att kunna flytta markören via pilarna på tagentbordet. Jag anväder Reaper som main Daw men ibland kanske man vill spela in på något annat. Redigerat 21 juli 2012 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 Du kan konfigurera kortkommanden så som du vill ha dom. Lägg t ex in fast forward på pil vänster och rewind på pil höger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 I standardläge så kan du trycka på . för att hoppa framåt och , hoppar du bakåt med. Trycker du dessutom in Skift så hoppar mycket längre. Som Joachime skriver, det går att konfigurera kortkommandona. Finns otroligt många varianter..... Tryck ALT + k så får du upp listan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 21 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2012 Jag vill inte hoppa fler steg, utan mera krypa sakta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 21 juli 2012 Dela Postat 21 juli 2012 (redigerat) Tror inte det finns en standardinställning för det, men om du letar upp "Forward one frame" och "Rewind one frame" som finns under "Global commands", så kan lägga upp kortkommandon för de och se om det bättre överensstämmer med vad du vill göra. Du kan även kolla upp "Scrub forward" & "Scrub rewind". Edit: Stavning. Redigerat 21 juli 2012 av BluesBoy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.