Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallå!

Har ett RME FireFace 800. Och det har börjat låta surrigt, som ett serverrum typ!

Och kortet är riktigt varmt.

Nån som vet vart man kan skicka det på service?

Och nu när jag startar upp det så blinkar alla dioder helt knasigt och inte "startar upp"

Redigerat av KillwithSkill
Annons
Postat

Det kan vara nätdelen som har havererat eller att det är någon form av glappkontakt i kortet. Glappkontakt orsakar värmeutveckling eftersom det "svetsar" mellan ytorna.

Affären där du köpte ljudkortet borde rekommendera en elektronikverkstad som reparerar kortet.

pme (oregistrerad)
Postat

Nät delen är det nästan helt säkert. Kondingarna i någon charge-pump i DCDC omvandlarna. Brukar inte vara så svårt, men det är nog inte att rekommendera för ovana att pilla med 230V elektronik. Kondingar som blir varma sväller och blir bulliga och det brukar gå att se på dem direkt. Sedan är det bara en hyfsad multimeter mäta kapaciteten, har den gått ner så är det bara att byta ut dem.

Postat

Violiner här på forumet har tidigare reparerat elektronik åt mig med gott resultat. Nu har jag dock inte sett honom aktiv på forumet på länge. Men du kan ju prova och PMa honom och se om du får svar.

/H.

Postat

Har fått svar från Fitzpatrick. Och dom reparerar RME. Och han trodde också att det var nätdelen.

Och det kostar 995:- plus moms. Och det var ju ok. Tydligen heter han Robert som lagar ljudkort om ni andra behöver reparera nån RME framöver! 🙂

Postat

Tydligen heter han Robert som lagar ljudkort om ni andra behöver reparera nån RME framöver! 🙂

Robert uppgraderade min Phatty, och det gjorde han bra.

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.