Modern Rockstar Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 Hej! 🙂 Fråga 1: Måste ha kommit till nån knapp eller något eftersom när vill spela upp nånting jag gjort så spelas det bara i ca 0.2 sek sen blir det stopp. Spelar ingen roll om jag spelar upp den från början eller mitt i låten. Den är inte någon loop aktiverad. Någon som vet något? Fråga 2: Har tagit upp det tidigare men tråden försvann i dimman så skriver den här istället för att bumpa den andra. Kan man automatisera bpm:en på endast ett spår och inte hela låten? Tacksam för svar 🙂
Modern Rockstar Postat 20 juli 2012 Trådstartare Postat 20 juli 2012 Första problemet löst, startade om datorn. Kanske var det nån bugg eller något. Hur som helst söker jag fortfarande svar på andra frågan fortfarande 🙂
Demonproducenten Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 Hur som helst söker jag fortfarande svar på andra frågan fortfarande 🙂 vad skulle det ge för effekt?
Modern Rockstar Postat 20 juli 2012 Trådstartare Postat 20 juli 2012 vad skulle det ge för effekt? En typ utav build-up jag är ute efter. Som du kan höra i början på denna:
Modern Rockstar Postat 20 juli 2012 Trådstartare Postat 20 juli 2012 BPM anges för arrangemanget, inte per spår. Okej, vet du hur man kan få en sådan effekt som efter 10sek här?
joachime Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 Dels ökar dom från fjärde delar till åttondelar och så vidare upp till 32-delar eller mer. Sedan pitchar dom ljudet. Antagligen genom att lägga upp en och samma sampling på alla tangenter.
Modern Rockstar Postat 20 juli 2012 Trådstartare Postat 20 juli 2012 Dels ökar dom från fjärde delar till åttondelar och så vidare upp till 32-delar eller mer. Sedan pitchar dom ljudet. Antagligen genom att lägga upp en och samma sampling på alla tangenter. Ja så skulle man kunna göra ja, tack för hjälpen! 🙂
klasho Postat 20 juli 2012 Postat 20 juli 2012 (redigerat) Fråga 2: Har tagit upp det tidigare men tråden försvann i dimman så skriver den här istället för att bumpa den andra. Kan man automatisera bpm:en på endast ett spår och inte hela låten? Tacksam för svar 🙂 ..Eller så lägger du kanalen i ett separat projekt, styr BPM som du vill ha den, exporterar som audio och lägger in den i själva låten.Lyssnadee inte på ljudklippet så jag vet inte vad du är ute efter men...om man bara vill öka bpm på en kanal så Redigerat 20 juli 2012 av klasho
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.