Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! 🙂

Fråga 1:

Måste ha kommit till nån knapp eller något eftersom när vill spela upp nånting jag gjort så spelas det bara i ca 0.2 sek sen blir det stopp. Spelar ingen roll om jag spelar upp den från början eller mitt i låten. Den är inte någon loop aktiverad. Någon som vet något?

Fråga 2:

Har tagit upp det tidigare men tråden försvann i dimman så skriver den här istället för att bumpa den andra. Kan man automatisera bpm:en på endast ett spår och inte hela låten?

Tacksam för svar 🙂

Annons
Postat

Dels ökar dom från fjärde delar till åttondelar och så vidare upp till 32-delar eller mer. Sedan pitchar dom ljudet. Antagligen genom att lägga upp en och samma sampling på alla tangenter.

Postat

Dels ökar dom från fjärde delar till åttondelar och så vidare upp till 32-delar eller mer. Sedan pitchar dom ljudet. Antagligen genom att lägga upp en och samma sampling på alla tangenter.

Ja så skulle man kunna göra ja, tack för hjälpen! 🙂

Postat (redigerat)

Fråga 2:

Har tagit upp det tidigare men tråden försvann i dimman så skriver den här istället för att bumpa den andra. Kan man automatisera bpm:en på endast ett spår och inte hela låten?

Tacksam för svar 🙂

..Eller så lägger du kanalen i ett separat projekt, styr BPM som du vill ha den, exporterar som audio och lägger in den i själva låten.

Lyssnadee inte på ljudklippet så jag vet inte vad du är ute efter men...om man bara vill öka bpm på en kanal så

Redigerat av klasho

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.