Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ingen koll på detta alls, köper man antingen cubase i 64 bitar eller köper man det i 32 bitar, eller väljer man det när man instalerar programet?kan jag gå in i cubase och kolla nu någonstans hur många bitar mitt cubase e på?

Annons
Postat

Man köpter cubase och sen när man installerar får man välja om man skall installera det i 32-bitar (stöd för 2 GB ram per program) eller 64-bitar (typ "oändligt", iaf tills 5-6 år frammåt).

Postat

beror väl på datorn du ska installera i, kolla i kontrollpanelen, system, systeminformation eller nåt sånt. där står vad din dator har.

Postat

Som grabbarna ovanför sa:

Du köper Cubase och får både 32 och 64 bitar med, du väljer vilket du vill installera.

Information om vilken version du har brukar finnas under Hjälp -> Om(About).

Du måste också veta vilket operativsystem du har.

På Windows öppna utforskaren och högerklicka på Dator och välj Egenskaper. Där står det vilket version av operativsystemet du har.

32-bitars Cubase till 32 bitars operativsystem.

På 64 bitars operativsystem kan du köra antingen 32-bitars eller 64 bitars Cubase.

Min åsikt är att 32-bit Cubase funkar utmärkt på 64-bit OS och jag har faktiskt både 32 och 64 Cubase installerade på 64-bit Win7. Dock kan man inte räkna med att projekten skapade i det ena funkar bra i det andra.

Det är viktigt att kolla upp att dina plugins eller program som samverkar med Cubase kan köra i 64-bit. Även om jBridge funkar bättre enligt ryktet (som kan köra 32-bitplugin på 64-bit Cubase), så är det inte alltid klockrent.

Men som sagt, köper du Cubase får du både 32 och 64-bit versionen.

Postat

Jag har installerat båda versionerna på min data, då vissa pluggar inte funkade i 64 bitars.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.