rockstone Postat 17 juli 2012 Dela Postat 17 juli 2012 verkar inte som att audioease altiverb funkar i windows7, vilket reverb ska man skaffa till sång då?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 17 juli 2012 Dela Postat 17 juli 2012 Altiverb 6 funkar väl i Win7 i alla fall? http://www.audioease.com/Pages/Altiverb/altiverb6.php Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 juli 2012 Dela Postat 17 juli 2012 Gissar på att du använder en crackad version? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rockstone Postat 17 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 17 juli 2012 Nej, men jag ha läst att det inte ska funka eftersom det är i 32bitar och windows 7 i 64 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 18 juli 2012 Dela Postat 18 juli 2012 Installerar du det i rätt mapp och kör Cubase i 32 bitar så ska det funka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 18 juli 2012 Dela Postat 18 juli 2012 Altiverb 7 ska stödja 64bit enligt hemsidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rockstone Postat 18 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 18 juli 2012 Installerar du det i rätt mapp och kör Cubase i 32 bitar så ska det funka... Håller på och försöker instalera det nu, rätt mapp? vilken då Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
van Caine Postat 18 juli 2012 Dela Postat 18 juli 2012 Förresten, finns inte REVerence redan i Cubase 5? Den gillar jag, använder den mycket parallellt med Altiverb & Roomworks i Nuendo! Har en del fina rum redan från början :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D200 Postat 18 juli 2012 Dela Postat 18 juli 2012 Håller på och försöker instalera det nu, rätt mapp? vilken då Kör du med 64 bitars windows så finns det en Program Files (x32) samt en Program Files-mapp, där den första är för 32 bitars program och den andra för program som fixar 64 bitar. Det brukar dock lösa sig självt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bodin (oregistrerad) Postat 4 januari 2013 Dela Postat 4 januari 2013 Läste om en reverb plug i studiotidningen som nån mixare rekommenderade. Den hette Valhallaroom och ser inte mycket ut för världen men oj vilken skön reverb. Använder den ofta på mina vocalkanaler som sendeffect och sen givitvis på de flesta instrument. Finns många bra inställningsmöjligheter om man orkar pilla lite. Använde waves r-verb och trueverb innan men nu använder jag bara Valhallaroom efter att ha provat det. Jag kör Cubase 5 i win 7 64bit. Så den borde även fungera för dig. Värd att kolla upp.. http://www.valhalladsp.com/valhallaroom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 19 januari 2013 Dela Postat 19 januari 2013 REVerence som följer med Cubase. Det är inte så jätteroliga impulser i den från början men hittar man andra bra så funkar det fint. Googla fram lite mysiga Lexicon-impulser and you're all set! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 19 januari 2013 Dela Postat 19 januari 2013 (redigerat) Nämn budget tack... om du ej har råd med Lexicon PCM Native. Kan jag rekommendera combon RP verb och Toraverb, de kompleterrar varandra oerhört bra. Redigerat 19 januari 2013 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.