Jump to content
Annons

vilket reverb till cubase 5 i windows 7

rockstone

Recommended Posts

Annons

Förresten, finns inte REVerence redan i Cubase 5? Den gillar jag, använder den mycket parallellt med Altiverb & Roomworks i Nuendo! Har en del fina rum redan från början :-)

Dela på andra sajter

Håller på och försöker instalera det nu, rätt mapp? vilken då

Kör du med 64 bitars windows så finns det en Program Files (x32) samt en Program Files-mapp, där den första är för 32 bitars program och den andra för program som fixar 64 bitar. Det brukar dock lösa sig självt...

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
bodin (oregistrerad)

Läste om en reverb plug i studiotidningen som nån mixare rekommenderade. Den hette Valhallaroom och ser inte mycket ut för världen men oj vilken skön reverb. Använder den ofta på mina vocalkanaler som sendeffect och sen givitvis på de flesta instrument. Finns många bra inställningsmöjligheter om man orkar pilla lite. Använde waves r-verb och trueverb innan men nu använder jag bara Valhallaroom efter att ha provat det.

Jag kör Cubase 5 i win 7 64bit. Så den borde även fungera för dig. Värd att kolla upp..

http://www.valhalladsp.com/valhallaroom

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.