Jump to content
Annons

Automation-problem

Recommended Posts

Tja! 🙂

För att göra det kort och enkelt:

Har gjort automation av bpm:en (ökning) för att göra en "build-up" till en refrÀng.

automationen hÄller pÄ i 8 takter och toppar 800bpm och refrÀngen börjar pÄ takten efter den 8:e och ska vara orginalet av lÄten som Àr pÄ 126 bpm.

Automationen Àr inte problemet, utan problemet Àr att jag inte kan gÄ tillbaka frÄn 800bpm till 126bpm utan att undvika det dÀr "wooosh" ljudet.

Hoppas ni fattar frÄgan och att ni i sÄ fall kan berÀtta hur man kan göra!

Tack 🙂

Dela pÄ andra sajter

Annons

"wooosh"?

Eftersom att det inte gÄr att lÀgga sÀnkningen pÄ 126bpm mitt under 800 utan man mÄste lÀgga den lite efter eftersom annars försvinner automationspunkten man gjort. I och med det sÄ blir det en brant stege frÄn 800bpm till 126bpm och med ljudet pÄ den dÀr sÀnkningen sÄ blir det som ett "fall-ljud(?)".

Vi sĂ€ger att jag har en takt, takt nr 1 för exempel. och sen efter, takt 2, vill jag ha i 126 bpm. Kan man göra det utan att behöva göra en stege frĂ„n takt 1 till 2. Utan istĂ€llet ha en skarp linje istĂ€llet för stegen. FörstĂ„r att det mĂ„ste vara krĂ„ngligt att förstĂ„ haha 😛

Dela pÄ andra sajter

FörstĂ„r precis vad du menar och har Ingen jĂ€ttebra lösning men den enda jag vet Ă€r att zooma in sĂ„ mkt det gĂ„r exakt dĂ€r man vill att automationen ska sluta och sen göra ett sĂ„ rakt "stup" som möjligt. Har faktiskt ocksĂ„ funderat pĂ„ om det finns nĂ„n annan lösning men aldrig förmĂ„tt mig att frĂ„ga sĂ„ Ă€r det mĂ„n som vet sĂ„ berĂ€tta gĂ€rna 🙂

Dela pÄ andra sajter

Alternativt Àr att gÄ in pÄ automation-settings sÀtta pÄ "ask" och sen göra din automationen sÄ som du vill ha den, sen kopierar du din "loop" eller vad du nu har och nÀr den frÄgar om du vill kopiera automationen trycker du bara nej...

Dela pÄ andra sajter

Alternativt Àr att gÄ in pÄ automation-settings sÀtta pÄ "ask" och sen göra din automationen sÄ som du vill ha den, sen kopierar du din "loop" eller vad du nu har och nÀr den frÄgar om du vill kopiera automationen trycker du bara nej...

Det dĂ€r lĂ€t som om det skulle kunna vara nĂ„got, mĂ„ste testa det! Tack för svaret 🙂

Dela pÄ andra sajter

Varför automatiserar du main tempot till 800! Bpm? Kan du inte bara Àndra hastigheten pÄ det du vill ska spelas upp sÄ snabbt?

Jag försökte göra pÄ endast dem tvÄ spÄren som skulle automatiseras (stavning?) men hittade inte pÄ hur man kunde göra det? sÄ dÀrför fick det bli main tempot

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.