Jump to content
Annons

Hur ställer jag in i/o i Pro Tools MP?


OliBrack (oregistrerad)

Recommended Posts

OliBrack (oregistrerad)

Hej! hur stället jag in så att mitt ljudkort tar in ljudet och mina högtalare outar. både högtalarna och ljudkortet körs via USB. när jag ska ändra de i Pro tools MP så finner jag bara ljudkortet och inte högtalarna. drivrutinerna för monitorerna är korrekt installerade och de fungerar i Amplitube men inte i protools. tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
OliBrack (oregistrerad)

Det är USB monitorer?

Vad har du för OS?

Har monitorerna xlr eller tele in?

OSX lion, XLR, monitorerna heter Alesis M1Active 520 USB

Link to comment
Dela på andra sajter

OSX lion, XLR, monitorerna heter Alesis M1Active 520 USB

Den enkla lösningen är då att du kopplar in monitorerna till utgången på ditt ljudkort.

Annars så, förklaringen till att det inte funkar är för att dina monitorer ses som ett eget ljudkort eftersom de är kopplade via USB. Så för att få detta att funka får du kombinera dina ljudkort (vilket lyckligtvis är hur simpelt som helst i OSX).

Du får skapa ett aggregate, som kombinerar dina 2 ljudkort så att datorn ser det som ett. Ett aggregat borde redan skapats i installationen av Pro Tools..

Aggregaten fixar du i Ljud/Midi inställningar. (Program - Verktygsprogram - ..) Ligger där redan ett aggregate bockar du för båda ljudkorten. Finns där inget aggregate skapar du ett såhär (för 10.6. Men borde vara likadant i Lion. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Björn Olsberg ändrade titeln till Hur ställer jag in i/o i Pro Tools MP?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...