schopin Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 » vad den heter? » vem som har skrivit den? » vem/vilka som framför den? Någon som har koll? 🙂
hammagrella Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 » vad den heter?» vem som har skrivit den? » vem/vilka som framför den? Någon som har koll? 😉 Kan du inte nynna lite på den så vi vet vad du menar....!? 😆
djonas Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Jag tror jag vet vilken låt du menar...den som spelas när det bildas en ring med stjärnor i rutan. Men jag vet inte vad låten heter dock. 😆 Typ så här om man nu skulle nynna på den (klassiska trumpeter i verkligheten) bå l bå bå bå bå bå l bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l 4 l 1 2 3 4 l 1 3 4o l 1 2 3 4 l 1 2 3 4 l l till l = 1 takt 1,2,3,4=taktslag Är det nån som fattar nåt 😉 Mvh / djonas
Piffen Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 haha.. 😉 fattar och fattar.. men jag har ändå lite svårt att omsätta det i något specifikt stycke.. 😆 Men det finns säkert andra som är mer kompetenta än mig på det här forumet.. 😉 //smulan
Itzhak Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 bå l bå bå bå bå bå l bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l 4 l 1 2 3 4 l 1 3 4o l 1 2 3 4 l 1 2 3 4 l l till l = 1 takt 1,2,3,4=taktslag bayersk stötpolka?
djonas Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Äh det blev ju helt fel 😆 , jag som hade gjort så fint med mellanslag och allt. Sen när jag postade inlägget trycktes allt ihop till en enda bunt. 😆 Inte konstigt om ingen förstår, haha. Mvh / djonas
Stinkey (oregistrerad) Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Nä djonas, det är nog bara vi som är tröga!! 😱
nurfen Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Äh det blev ju helt fel 😮 , jag som hade gjort så fint med mellanslag och allt. Sen när jag postade inlägget trycktes allt ihop till en enda bunt. 🙂Inte konstigt om ingen förstår, haha. Mvh / djonas Du får köra med CODE-taggarna, då ser man mellanslag också 😮
pepsmann Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Vet vilken du menar. Min lärare i ljudteknik kallade den för "AES/EBU-låten" Hmm... 😉
osiris Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 » vad den heter?» vem som har skrivit den? » vem/vilka som framför den? Någon som har koll? 😉 Maila eller ring till SVT... Dom kanske borde veta 😮
karl Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 bå l bå bå bå bå bå l bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l 4 l 1 2 3 4 l 1 3 4o l 1 2 3 4 l 1 2 3 4 l l till l = 1 takt 1,2,3,4=taktslag bayersk stötpolka? kvantisera mera 😉😮
joachime Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Vet vilken du menar. Min lärare i ljudteknik kallade den för "AES/EBU-låten" EBU står för 'European Broadcasting Union' så det är väl deras signaturmelodi du (Schopin) letar titeln på.
Vinyl Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 » vad den heter?» vem som har skrivit den? » vem/vilka som framför den? Någon som har koll? 😆 Kanske du kan ställa frågan här på denna länken 😲 https://www.studio.se/index.php?showtopic=9377&hl=
Linus Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Min lärare i ljudteknik kallade den för "AES/EBU-låten" AES har inget med detta att göra. Däremot EBU - vilket joachime förklarat redan 😛 Temat är preludiet till Charpentiers Te Deum. Grabba en Your browser does not support the HTML5 audio tag och sjung "bå bå bå" 😕
osiris Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Min lärare i ljudteknik kallade den för "AES/EBU-låten" AES har inget med detta att göra. Däremot EBU - vilket joachime förklarat redan 😄 Temat är preludiet till Charpentiers Te Deum. Grabba en Your browser does not support the HTML5 audio tag och sjung "bå bå bå" 😕 Är inte det där Antikrundans signaturmelodi också? 😛
Vallhagen Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 bå l bå bå bå bå bå l bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l bå bå bå bå bå bå l 4 l 1 2 3 4 l 1 3 4o l 1 2 3 4 l 1 2 3 4 l l till l = 1 takt 1,2,3,4=taktslag bayersk stötpolka? Melodin är det väl inget fel på, däremot kanske texten är dadaistisk i överkant.
morgoth999 (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Antikrundelåten och Vasaloppets signaturmelodi är inte samma. Tror inte det är EBU-låten som menas. Vasaloppslåten är typ en låt från dalarna eller nåt. Det låter som det iaf.
schopin Postat 8 mars 2005 Trådstartare Postat 8 mars 2005 Min lärare i ljudteknik kallade den för "AES/EBU-låten" AES har inget med detta att göra. Däremot EBU - vilket joachime förklarat redan 🙂 Temat är preludiet till Charpentiers Te Deum. Grabba en Your browser does not support the HTML5 audio tag och sjung "bå bå bå" 😄 Är inte det där Antikrundans signaturmelodi också? 😉 om inte jag minns fel så är det ett stycke av telemann till antikrundan. jag vill även bestämt hävda att harmisgången i magnus uggla's fula gubbar är snodd från telemann!! 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.