Lillwill Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 Hejhej! Igårkväll när jag och några vänner jammade så fick jag spela elbas. Vad jag upptäckte efter en timmes spelande var att det nog var någon månad sen jag spelade elbas senast, vilket ledde till att jag fick en stor blåsa på långfingret. Nu till problemet: Imorgon ska jag spela ett klassiskt stycke på piano under en begravning (piano är mitt huvudinstrument), och jag undrar hur fan det kommer gå med den stora blåsan jag har på långfingret. Har testat öva lite och det är sjukt obehagligt att använda långfingret. Ska jag sticka hål på blåsan och hoppas att den hårdnar till morgondagen? Eller ska jag helt enkelt hoppas att den blir bra av sig självt till imorgon? Vad göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 Jag hade tagit bort den med en kniv eller nått, och sedan plåster eller flytande plåster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 bort med blåsan, imorn innan spelningen, på med plåster, tight. inga problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 Superlim. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lillwill Postat 12 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2012 Jag hade tagit bort den med en kniv eller nått, och sedan plåster eller flytande plåster. bort med blåsan, imorn innan spelningen, på med plåster, tight. inga problem. Okej ni menar att det är bättre att ta bort blåsan än att låta den vara? Jag tror dock inte att jag kommer kunna ha plåstret på under konserten, med den finmotorik som klassiskt piano kräver (ska spela Chopin). Men det kanske har hunnit läka om jag tar bort blåsan redan nu? Superlim. Hur menar du? Utveckla tack. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DaCriLL Postat 12 juli 2012 Dela Postat 12 juli 2012 tar du bort blåsan ger du det en chans att läka, sen imorn får du antingen slänga på ett plåster, tight, pröva spela lite innan evanemanget, om de känns fel, ja du, då får du faktiskt antingen köra utan plåster och härda ut om det gör ont, eller köra superlim. finns många gitarrister som kört med superlim för att kunna ta sig igenom show efter show. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lillwill Postat 12 juli 2012 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2012 Jag gjorde hål på den och klämde ur vätskan, torkade sedan ut den med alsolsprit. Testade repa in stycket nyss, gick hur bra som helst (även fast det fortfarande känns lite obehagligt) Tackartackar för tipsen, får hoppas det går lika bra imorgon! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 13 juli 2012 Dela Postat 13 juli 2012 Slafsa på lite extra alsolsprit ett par ggr för säkerhets skull så det inte blir nån infektion. Det får jag ibland i nagelbaden så hela fingertoppen sväller o gör skitont. Händer när jag kombinerar intensivt gitarrspelande och mekande med skitiga dieselmotorer. Att spela på begravning, det är starkt gjort. Jag sjunger nån psalm ibland, men i kyrkan på en begravning skulle det nog bli så sorgligt att jag inte skulle fixa det. Lycka till, och berätta hur det gick sen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kardo Postat 13 juli 2012 Dela Postat 13 juli 2012 Bit ihop ! Show must go on Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolin Postat 18 juli 2012 Dela Postat 18 juli 2012 Håller med kardo... Jag får alltid en adrenalinkick av att gå ut på scenen och det känns som om den tar överhand om smärta. Spelade en gång med en spricka i höger pekfingerknoge. Lirkade bort gipset och rockade. Det var lungt under spelningen men efteråt hade jag dubbelt så ont som innan. kolin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.