Bullerbyn Postat 11 juli 2012 Postat 11 juli 2012 Håller på med lite sånggrejer och funderade på hur jag enklast fixar detta, är lite seg nu på morronkvisten. Alltså så har jag dealy på sång men vill ha distat ljud på delaysvaren...
drloop (oregistrerad) Postat 11 juli 2012 Postat 11 juli 2012 Kör delayed på en send. En distplugg innan delaypluggen och alla svaren distar likadant. En distplugg efter delayplugg och disten minskar med varje utklingning. Vid insert måste du välja en delayplugg med inbyggd dist om det skall funka. Tänk på att alla effekter efter denna plugg också kommer att påverkas då. En av mina favvis gratispluggar funkar som ovan http://www.kvraudio.com/product/retro_delay_by_e_phonic
Bullerbyn Postat 12 juli 2012 Trådstartare Postat 12 juli 2012 Hmm.. Hur jag än bär mig åt så får jag dist på allt? Vill bara ha dist på svaren?
Die Hard (oregistrerad) Postat 12 juli 2012 Postat 12 juli 2012 Ett enkelt sätt är att spela in genom att klicka igång disten när svaren kommer och klicka av efter det.
Demonproducenten Postat 12 juli 2012 Postat 12 juli 2012 Hmm.. Hur jag än bär mig åt så får jag dist på allt? Vill bara ha dist på svaren? har du verkligen gjort som drloop skrev? har delayet endast våt lyssning eller är det en mix av direktljudet?
Jetblack Postat 12 juli 2012 Postat 12 juli 2012 Går det inte att skicka signalen från delayet till en egen kanal, så att du har den torra sången på en kanal och delayet på en egen kanal? Kan inte Cubase, men så hade jag gjort i Reason.
Bullerbyn Postat 12 juli 2012 Trådstartare Postat 12 juli 2012 Är lite seg idag ska kolla upp allt igen lite senare! Tack för att ni tar er tid!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.