Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på med lite sånggrejer och funderade på hur jag enklast fixar detta, är lite seg nu på morronkvisten. Alltså så har jag dealy på sång men vill ha distat ljud på delaysvaren...

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Kör delayed på en send. En distplugg innan delaypluggen och alla svaren distar likadant. En distplugg efter delayplugg och disten minskar med varje utklingning.

Vid insert måste du välja en delayplugg med inbyggd dist om det skall funka. Tänk på att alla effekter efter denna plugg också kommer att påverkas då.

En av mina favvis gratispluggar funkar som ovan

http://www.kvraudio.com/product/retro_delay_by_e_phonic

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Ett enkelt sätt är att spela in genom att klicka igång disten när svaren kommer och klicka av efter det.

Postat

Hmm.. Hur jag än bär mig åt så får jag dist på allt? Vill bara ha dist på svaren?

har du verkligen gjort som drloop skrev?

har delayet endast våt lyssning eller är det en mix av direktljudet?

Postat

Går det inte att skicka signalen från delayet till en egen kanal, så att du har den torra sången på en kanal och delayet på en egen kanal? Kan inte Cubase, men så hade jag gjort i Reason.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.