Jump to content
Annons

Kommer inget ljud från midi-keyboard...

Recommended Posts

high90 (oregistrerad)
Postat

Lampan lyser gult i det högra hörnet där uppe i Ableton när jag trycker ner en tangent på mitt midi-keyboard men inget ljud kommer ur hörlurarna???? Har på rec också...

Annons
Postat

Då känner Ableton av Midi! Har du routat midi till någon synth som kan göra ljud av det då? Valt vilken MIDI kanal etc?

high90 (oregistrerad)
Postat

Då känner Ableton av Midi! Har du routat midi till någon synth som kan göra ljud av det då? Valt vilken MIDI kanal etc?

Vet inte hur man gör det?

Postat (redigerat)

Jag du måste asigna en MIDI.synth som kan ta emot dina MIDI-signaler. börja med att kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=5dZI4K_EmWE

EDIT: Börjar med denna video eftersom du måste jag valt rätt i ditt ljudkort också innan du kan börja använda synthar som kan tolka dina MIDI signaler från din keyboard!

Redigerat av hegobald
Postat

Lampan lyser gult i det högra hörnet där uppe i Ableton när jag trycker ner en tangent på mitt midi-keyboard men inget ljud kommer ur hörlurarna???? Har på rec också...

Lampan är tänd men ingen är hemma.. 🙂
  • Gilla 2
high90 (oregistrerad)
Postat

Lampan är tänd men ingen är hemma.. 🙂

Humorpoäng?

high90 (oregistrerad)
Postat

Jag du måste asigna en MIDI.synth som kan ta emot dina MIDI-signaler. börja med att kolla här: http://www.youtube.com/watch?v=5dZI4K_EmWE

EDIT: Börjar med denna video eftersom du måste jag valt rätt i ditt ljudkort också innan du kan börja använda synthar som kan tolka dina MIDI signaler från din keyboard!

Går fortfarande inte...

Postat (redigerat)

Starta om, dra ut sladdar och sätt in dom igen. Det enkla brukar funka för mig. Som ibland så slutar nån kanal låta i mitt Logic efter jag gjort nåt. Då tar jag Undo sen Redo så låter den igen!

Redigerat av klasho
high90 (oregistrerad)
Postat

Starta om, dra ut sladdar och sätt in dom igen. Det enkla brukar funka för mig. Som ibland så slutar nån kanal låta i mitt Logic efter jag gjort nåt. Då tar jag Undo sen Redo så låter den igen!

Tack för det tipset!

Jag gjorde som du sa och nu funkar det som det ska!

Postat

De nada! Så bra! Ja som sagt om man hör hovstamp så ska man inte tänka "Zebror" utan det mest logiska är att tänka "Hästar"...if you get my drift ☺️

Postat

En norsk reset funkar på det mesta (boota om allt)! 😉

Tippex på skärmen? 😛
  • Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.