Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Är ingen expert på just det är, men jag vågar påstå att det inte går. För att man ska kunna bo någonstans måste det vara godkänt som bostad, och replokaler klassas nog i regel som industrifastigheter. Att du "bor" där medan du håller på med musiken kan ju ingen hindra, men du kan inte bo där på heltid och vara skriven där.

Postat (redigerat)

Har haft liknande undring. Om man kan hitta en lokal och slänga upp lite väggar och sova i studion.

Vad är det som gör det till en bostad? Så länge där finns adress och postlåda borde det ju gå finfint

Redigerat av Naymari
Postat

Har haft liknande undring. Om man kan hitta en lokal och slänga upp lite väggar och sova i studion.

Vad är det som gör det till en bostad? Så länge där finns adress och postlåda borde det ju gå finfint

Har för mig att man måste ha tillstånd från kommunens byggnämnd (eller motsvarande). Vet att det finns ganska stränga regler för det där. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.

Postat

Har för mig att man måste ha tillstånd från kommunens byggnämnd (eller motsvarande). Vet att det finns ganska stränga regler för det där. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.

Jag är så söt, så de låter mig nog 😑

Postat

Jag är så söt, så de låter mig nog 😑

Illa illa, "ju fulare musiker desto bättre musik" brukar man ju säga, känner du inte till det? ;P

Postat (redigerat)

Illa illa, "ju fulare musiker desto bättre musik" brukar man ju säga, känner du inte till det? ;P

Därför är man inte musiker! 🙂 så därför blir det skitbra! 😛

E de du på avataren Naymari så blir de nog inga problem 😉

Snuttegull 😉 xD

Redigerat av Naymari
Postat

Det har med brandrisker och så att göra också..

Brandmyndigheterna som sätter stopp för detta.

Postat

Men om jag är skriven hos morsan, och har saker där. Men sover över i replokalen och duschar hos morsan och lagar käk där?

Postat

Men om jag är skriven hos morsan, och har saker där. Men sover över i replokalen och duschar hos morsan och lagar käk där?

I så fall får du väl hoppas att myndigheterna i kommunen inte får reda på det, för då lär de garanterat ha synpunkter.

Postat (redigerat)

Rocken är långt viktigare än några dödsfall här och där!

tack för hjälpen alla

Redigerat av Martin
Postat

Det mesta det beror på är att om det börjar brinna eller så,då måste de veta om det är folk som bor där.mm.

Postat

jag bodde ett år i replokalen när jag turnerade som mest. Det fanns mikro, kokplatta och en dusch, så det var inga problem. blev påkommen en gång när det var nåt fel på rören som skulle fixas, men jag fick bara en tillsägning. Posten? Man skriver sig bara hos en polare, busenkelt.

• Gilla 1
Postat

Hur är det för hemlösa egentligen? Vart står dom "skrivna" ?

Det brukar stå "saknar fast adress" (är osäker på den exakta formuleringen) i folkbokföringen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.