Tilly Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 Skulle vara intressant och höra vad folk tyckte om min nya låt 🙂 Även folk som inte lyssnar på sån här sorts musik 🙂 även denna stil är lite annorlunda för att vara jag * LÅTNAMN: It never rains in paradise * ARTIST: Nord * GENRE: Trance * LÅTLÄNGD: 3:38 * KOMPOSITÖR: Andreas Ericson * PRODUCENT: Andreas Ericson * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3.33 mb * STATUS: Färdig Här kan du kika
Pluffo Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 (redigerat) Jag lyssnar inte på den här typen av musik normalt, men ganska mycket i demosammanhang och jag måste säga: DAMN! Vilket tryck du har fått till. Råskönt. Såhär: Jag tycker att låten är riktigt skön när de melodiska bitarna är igång som bäst. Dock tycker jag inte att det hela hinner knytas samman innnan låten slutar. Gör låten längre, Gör fler melodiska bitar med arpegiokomp och sköna syntsolon, Skär ner på de sedvanliga "dunka-dunka"-mellanspelen. Redigerat 5 mars 2005 av Pluffo
Tilly Postat 5 mars 2005 Trådstartare Postat 5 mars 2005 Ah där ser man 😆 Man får tacka ju 🙂 Jo en längre version är på G faktiskt, sitter och leker lite nu 🙂 Och melodierna ska användas flitigare i den längre versionen, ingen tvekan om det. Men hur mkt mer vet jag inte, det får ju inte bli för enformigt? Jag mer hade du förväntat dig av låten då? Och hur låter själva "producerandet" ?
Pluffo Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 (redigerat) Öhh, som du ser har jag editerat mitt inlägg en del, för jag har svårt att formulera exakt vad jag tycker om den här låten. Men kontentan ska vara den samma. Du har helt rätt i att det inte får bli för enformigt. Om jag var tranceskapare skulle jag snegla på progg-genren och klassisk musik. Där har du ofta bra exempel på 10-minuters låtar som lyckas vara varierande utan att bli allt för osammanhängande. Saknar låtar av den typen inom Trancen. Producerandet imponerar som sagt. Du har fått till ett tryck i hela arrangemanget som jag tycker räcker bra. ( Är ju ingen transa egentligen så jag låter audiofilerna på detta området ta hand om de kommentarerna. ) Redigerat 5 mars 2005 av Pluffo
Tilly Postat 5 mars 2005 Trådstartare Postat 5 mars 2005 shysst svar 🙂 Jo det skulle vara kul och göra en rätt så lång verion. Men det är som du säger, det är nog ganska svårt i trance genren. Jag tycker så iallafall. Vet ibland inte vad jag ska bygga ihop allt me, och när jag väl får till det så blir bara enformigt eller så blir det allt för många melodier 😄 Men kul att du tyckte om det iallafall, det uppskattas ska du veta 🙂
ViktorDenStore Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 Yeah... Det är ju nästan "Carl_B-tryck" i kicken 😄
ViktorDenStore Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 Nice nice,, Vad har hänt med honom btw? Hans låt "All day" har kommit långt bland annat, men det jag syftade på var att du har nästan lika fint tryck i din kick som han har i sin kick 😲
Tilly Postat 6 mars 2005 Trådstartare Postat 6 mars 2005 ah nice,,, har inte hört den så jag vet inte men man får väl tacka 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.