Die Hard (oregistrerad) Postat 30 augusti 2012 Postat 30 augusti 2012 Men det där var inte enbart positivt. The Clash skrev ett sjuskivorskontrakt som i praktiken knäckte bandet. Det var väl interna problem som var orsaken och inte kontraktet.
SadamJR Postat 30 augusti 2012 Trådstartare Postat 30 augusti 2012 Det var väl interna problem som var orsaken och inte kontraktet. Jag är inte helt säkert på detta, men har hört att de gav ut London Calling, och Sandinista, en dubbel och en trippel bara för att ha gjort sina sju plator. Efter det hade de ingen inspiration kvar, och var säkert trötta på varann och hela situationen.
Naymari Postat 31 augusti 2012 Postat 31 augusti 2012 ogillar som attan. Men är så klämscäkt så man bara ler och skrattar 😆
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=AUCDSPLXADE ogillar som attan. Men är så klämscäkt så man bara ler och skrattar 😆 Håller men om att det är klämkäckt. Men vad är att ogilla? Det kan ju i alla fall inte vara kläderna eller låttiteln.
SadamJR Postat 1 september 2012 Trådstartare Postat 1 september 2012 Håller men om att det är klämkäckt. Men vad är att ogilla? Det kan ju i alla fall inte vara kläderna eller låttiteln. Menar du att du köper det rakt av? Tyckte själv att det var rätt kul. Har du själv varit med och gjort en cover?
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Menar du att du köper det rakt av? Vad är skillnaden på den här låten och "Born in the USA"?
wellness music Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 http://www.youtube.com/watch?v=AUCDSPLXADE ogillar som attan. Men är så klämscäkt så man bara ler och skrattar 😆 Kult! Tove Styrkes farsa på bas & sång 🙂
Naymari Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Kult! Tove Styrkes farsa på bas & sång 🙂 Haha! Sedär! 🙂
SadamJR Postat 1 september 2012 Trådstartare Postat 1 september 2012 Vad är skillnaden på den här låten och "Born in the USA"? Hjärnblödning Valle? 1
Pappa Parbrink Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Allt som inte svänger, i princip. Det som får människan att svänga är, musik som får oss att resa oss ur apatin och dansa eller sitta kvar och uttrycka känslor, All annan musik är så pass statisk mm att den inte berör och därmed definieras detta fenomen som oljud. 1
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Hjärnblödning Valle? Besserwissra dig inte! Tala istället om vad som är den musikaliska skillnaden som gör "Vi går hem till Max" så mycket mer att ogilla än "Born in the USA".
SadamJR Postat 1 september 2012 Trådstartare Postat 1 september 2012 Besserwissra dig inte! Tala istället om vad som är den musikaliska skillnaden som gör "Vi går hem till Max" så mycket mer att ogilla än "Born in the USA". För det första spelar gulingarna så innihelvete mycket sämre. Hör du inte det? För det andra är texten så innihelvete mycket sämre. Märker du inte det?
Zakyath Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Besserwissra dig inte! Tala istället om vad som är den musikaliska skillnaden som gör "Vi går hem till Max" så mycket mer att ogilla än "Born in the USA". det är väl något man hör, om man är musiker. 3
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 det är väl något man hör, om man är musiker. Valle är inte musiker utan konsument. 😆
KillwithSkill Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 (redigerat) Tycker att sågningen av fåniga DJ's som tror dom är musiker/producent görs jävligt bra i början av detta klipp 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=6xQN5KvgaKY Redigerat 1 september 2012 av KillwithSkill
Frekvensspektrumanalysator Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 den här tråden kan inte vara på riktigt.
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 det är väl något man hör, om man är musiker. Intressant, unge man! Redogör gärna för de musikaliska skillnaderna i nämnda låtar som gör den ena mer ogillbar än den andra.
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 (redigerat) Valle är inte musiker utan konsument. 😆 Ibland önskar jag att jag hade varit det, faktiskt. Musikerlivet i sig är härligt. Men jag har lite svårt för låtsasmusiker. Jag säger det igen: vi är på väg dit vi en gång kom från: narrar. Redigerat 1 september 2012 av Valle
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Tycker att sågningen av fåniga DJ's som tror dom är musiker/producent görs jävligt bra i början av detta klipp 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=6xQN5KvgaKY He,he, ☺️ håller helt med.
Zakyath Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Intressant, unge man! Redogör gärna för de musikaliska skillnaderna i nämnda låtar som gör den ena mer ogillbar än den andra. Det är något man antingen vet eller inte, det är ingen man behöver bevis för.
therocker Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 den här tråden kan inte vara på riktigt. Nä, snart vaknar vi o så va det bara en dröm.... €)
KillwithSkill Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 He,he, ☺️ håller helt med. Kolla hela när du får tid ork lust! FYYYYYFAN! Jag tjuter av skratt! 😄
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Det är något man antingen vet eller inte, det är ingen man behöver bevis för. Nu tror jag att du förväxlar marknadsföring med produktion. Vanligt misstag hos en viss typ.
Zakyath Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Jag förväxlar ingenting, det är såklart du som är en av de som helt enkelt inte vet.
Valle Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Jag förväxlar ingenting, det är såklart du som är en av de som helt enkelt inte vet. Inte vet vad?
Modern Rockstar Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 (redigerat) Modern klassisk rock, usch! edit: såg att det blev lite komiskt med tanke på mitt namn 😛 Redigerat 1 september 2012 av Modern Rockstar
Die Hard (oregistrerad) Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Modern klassisk rock, usch! Som t ex? Förklara bättre vad du menar.
klasho Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Tycker att sågningen av fåniga DJ's som tror dom är musiker/producent görs jävligt bra i början av detta klipp 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=6xQN5KvgaKY Andra gången Pablo Francisco länkas till i den här tråden! 😄Guld!
Modern Rockstar Postat 1 september 2012 Postat 1 september 2012 Som t ex? Förklara bättre vad du menar. Kom inte på något bättre namn på det eftersom jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men här kommer ett försök: Typ killar i min ålder 18-20år som springer runt i mötley crue-kläder och tror att klassisk rock (inge illa menat, jag gillar klassisk rock) fortfarande är den mest älskade genren och att dem är stensäkra på att dem en vacker dag kommer stå där på arenan med massa brudar och cash. I och med det får dem en kaxig attityd på stan samt även på scen framför sina 5 åskådare. Nu menar jag dock inte att alla band är så, men många. Har inget exempel direkt men här hittade jag ett band där sångaren tror han verkar vara axl rose i guns and roses iaf; http://www.myspace.com/wrecklessbandsweden/music Hur tycker du om det?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.