Jump to content
Annons

Bilder på era gitarrer/basar!


Andwuu

Recommended Posts

Annons

post-15557-0-05186500-1341666566_thumb.jpgpost-15557-0-53839900-1341666609_thumb.jpg

Fick inte med tre av mina gitarrer eftersom dom är på annat ställe.

Iiiiiih Jazzmaster 🥰

Här är mina! + 2 st isärplockade gitarrer i replokalen.. 😱

81240519.jpg

Gitarren som ligger ner är till salu btw...

😊

EMG eller "vanliga" hummisar i Washburn:en? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Undrar vad man kan göra för ca 5,7 papp...

En hel del. Man får bra guror för struntsummor på beggmarknaden idag. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ska sälja lite gammalt skrot jag har, kanske eventuellt blir tillökning i gitarrfamiljen 😉

Undrar vad man kan göra för ca 5,7 papp...

http://www.blocket.se/stockholm/Ltd_EC_1000FM_Blue__ny__Bortvrakes_38880974.htm?ca=11&w=1

Idag får man supergitarrer för under 10 tusen. Handlarna slänger gitarrerna efter en. Denna i länken är grym och hade jag haft dom pengarna nu hade jag köpt den direkt.

Eller denna

http://www.blocket.se/stockholm/LTD_H_500_ACSB__ny__33506482.htm?ca=11&w=1&last=1

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl contributa lite också.. 🙂

4c3201240047Pbff6.jpg

Mina elektrifierade gitarrer...

(hade en tendens att måla på mina instrument när jag var 13-15(Vilket jag ångrar som fa-an nu efteråt 😛 ))

Från vänster till höjer!

Ibanez Silver Series - Från någon gång slutet av 70-talet. Låter helt okej ändå. Måste renovera potarna bara.

LTD EX-50 -Förstörd av frakten på vägen hit från thomann. Vid halsfästet. Men hade säkert varit helt okej till tung musik

Jackson DK2 Dinky - Arbetshästen. Blockat Floyd, för allt strul är dive-bombarna inte värda.

Squier Vintage Modified Jazz Bas - Min bas. Gillar den verkligen.

Cort Strata- Första guran. Ren jävla skrothög. 🥰

983201241330P8712.jpg

Mina Akustiska

Yamaha apx 500 - Ruskigt bra gitarr. låter som en akustisk, spelas som en elgitarr (nästan).

Fender DG-5 - Helt okej även fast stränhöjden är käpprätt åt helvete.

🙂

Bilderna blev på sniskan i uppladdningen 😏

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl contributa lite också.. 🙂

4c3201240047Pbff6.jpg

Mina elektrifierade gitarrer...

(hade en tendens att måla på mina instrument när jag var 13-15(Vilket jag ångrar som fa-an nu efteråt 😛 ))

Från vänster till höjer!

Ibanez Silver Series - Från någon gång slutet av 70-talet. Låter helt okej ändå. Måste renovera potarna bara.

LTD EX-50 -Förstörd av frakten på vägen hit från thomann. Vid halsfästet. Men hade säkert varit helt okej till tung musik

Jackson DK2 Dinky - Arbetshästen. Blockat Floyd, för allt strul är dive-bombarna inte värda.

Squier Vintage Modified Jazz Bas - Min bas. Gillar den verkligen.

Cort Strata- Första guran. Ren jävla skrothög. 🥰

983201241330P8712.jpg

Mina Akustiska

Yamaha apx 500 - Ruskigt bra gitarr. låter som en akustisk, spelas som en elgitarr (nästan).

Fender DG-5 - Helt okej även fast stränhöjden är käpprätt åt helvete.

🙂

Bilderna blev på sniskan i uppladdningen 😏

Lovely 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl contributa lite också.. 🙂

4c3201240047Pbff6.jpg

Mina elektrifierade gitarrer...

(hade en tendens att måla på mina instrument när jag var 13-15(Vilket jag ångrar som fa-an nu efteråt 😛 ))

Från vänster till höjer!

Ibanez Silver Series - Från någon gång slutet av 70-talet. Låter helt okej ändå. Måste renovera potarna bara.

LTD EX-50 -Förstörd av frakten på vägen hit från thomann. Vid halsfästet. Men hade säkert varit helt okej till tung musik

Jackson DK2 Dinky - Arbetshästen. Blockat Floyd, för allt strul är dive-bombarna inte värda.

Squier Vintage Modified Jazz Bas - Min bas. Gillar den verkligen.

Cort Strata- Första guran. Ren jävla skrothög. 🥰

983201241330P8712.jpg

Mina Akustiska

Yamaha apx 500 - Ruskigt bra gitarr. låter som en akustisk, spelas som en elgitarr (nästan).

Fender DG-5 - Helt okej även fast stränhöjden är käpprätt åt helvete.

🙂

Bilderna blev på sniskan i uppladdningen 😏

Fin samling. Yamaha gör grymt bra saker. Fick du tillbaka pengar från tysken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin samling. Yamaha gör grymt bra saker. Fick du tillbaka pengar från tysken?

Yamahan vart verkligen över förväntan!

Och nej, det fick jag inte. De hänvisade mig till fraktbolaget (posten), och de vägrade ersätta då de trodde jag hade gjort skadorna och hålen i paketen eftersom jag inte anmälde det direkt när jag fick den.

Där fick man för att åka iväg i några dagar. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamahan vart verkligen över förväntan!

Och nej, det fick jag inte. De hänvisade mig till fraktbolaget (posten), och de vägrade ersätta då de trodde jag hade gjort skadorna och hålen i paketen eftersom jag inte anmälde det direkt när jag fick den.

Där fick man för att åka iväg i några dagar. 😏

Det var tråkigt att höra, att dom inte ville ersätta dig. Jag hade blivit riktigt arg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var jag också. Funderar på om det går att fixa någon lösning till att man limmar fast halsen.

Där finns duktiga gitarr luthiers( har helt glömt vad det heter på svenska) som kan laga det. Såg på en hemsida där en som lagar knäckt hals från 500 kr och lämnar livstids garanti.

http://pellelindberg.com/peter/

Och så tryck på prislista.

Det är nog det bästa alternativet.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Där finns duktiga gitarr luthiers( har helt glömt vad det heter på svenska) som kan laga det. Såg på en hemsida där en som lagar knäckt hals från 500 kr och lämnar livstids garanti.

http://pellelindberg.com/peter/

Och så tryck på prislista.

Det är nog det bästa alternativet.

Det är inte halsen som är knäckt, utan det är sprickor och avknäckta bitar i själva halsfästet i kroppen. Halsen i sig är intakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte halsen som är knäckt, utan det är sprickor och avknäckta bitar i själva halsfästet i kroppen. Halsen i sig är intakt.

Ok , men det bästa är nog att låta en sådan luthier kolla på skadan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

240201250436Pd3f2.jpg

ESP Phoenix II, Ibanez DTT700, Les Paul Standard/Deluxe, Beercaster, Samickbas & Ibanez 5s bas.

Sålde en VGS Roadcruiser idag (om du minns min gamla tråd om den så Nej, det kommer inget test. Det var en riktigt skitgitarr visade det sig efter ett tag!).

Har även en Takamine, okänd modell.

Har en Greco Custom Les Paul 'Peter Frampton' från '78 som är till salu om någon är spekulant. Spelar fint men jag kan inte leva med skammen att jag glatt o villigt betalade ett överpris för den ... så jävla glatt o villigt var det ju inte för den delen, jag blev blåst av en välkänd gitarrprofil kan vi väl säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...