Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag spelar en aning gitarr och tänkte försöka mig på att spela in gitarr + sång i datorn och där lägga på effekter, trummor etc.

Effekter och trummor mat programvara har jag ganska bra koll på men jag saknar lämplig hårdvara.

Har följande: Sunkig gitarr, gammal mik, snabb dator, gitarrkabel.

Antar att jag behöver någon form av preamp eller mixer, tipsa gärna. obeservera att jag bara kommer att ha en mic i taget på grund utav budgetproblem).

Mitt ljudkort är inbyggt i datorn och alltså inte idealiskt för inspelning (sitter på mitt nForce3 moderkort). hur bra ljudkort behöver jag? Har inte budget för att köpa ett studiokort av något slag. Går det att spela in utan gigantiskt brus på mitt nuvarande? Skulle det räcka med ett enkelt gammalt soundblasterkort för mina enkla behov? (har ett liggandes i någon låda).

Jag är alltså inte ute efter superb kvalitet utan jag vill bara att det ska funka och att brusnivån inte ska vara vansinnigt hög.

Redigerat av Johannes
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat

Har du provat att koppla in micen in i befintlig micingång? Om du nu inte är ute efter kvalité så är det ju värt ett försök innan du införskaffar något bättre.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.