uberflash2 Postat 28 juni 2012 Dela Postat 28 juni 2012 Tjena. Jag har en nyinköpt Apogee Duet 2 som krånglar med mig. Jag har följt installastionanvisningarna vilket jag anser gick bra och skulle spela upp en låt itunes då jag blev bekymrad: Det är alltsom oftast mycket sprak och ibland försvinner ljudet helt och hållet :S Apogees FAQ ger mig inte mycket. Förslagen är att man ska - hotplugga Apoegee o det vet jag inte vad det innebär (vet ngn?) - toggle sample rate i ens DAW (fast det har ju inte ens använt) eller mixtra med AUDI midi setup vilket jag har gjort utan framgång, ändrat hz-frekvensen bla. - eller att starta om Itunes...men så enkelt är det inte. Har sökt i detta forum men jag hittade inget som direkt hjälpte mig. Jag börjar på att oroa mig om det kan vara ett måndagsexemplar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 28 juni 2012 Dela Postat 28 juni 2012 Du kanske kan prova att öka buffert size? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uberflash2 Postat 28 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2012 Låter som en bra idé men hur gör man det? Kan ju lägga till att jag inte är speciellt kunnig inom denna sfär. Jag ber om ursäkt för detta. Jag hittar inget lämpligt i Maestro om just buffert size. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 28 juni 2012 Dela Postat 28 juni 2012 Hotplug är väl när man kopplar i ljudkortet när datorn är igång... tror jag. Har du maestro2 ? Kan ju även vara något fel på ljudkortet, jag är inne på mitt tredje Ensemble, allt har gått på garanti som tur var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uberflash2 Postat 28 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 28 juni 2012 Yes, har Maestro 2 men jag hittar inget buffert-size inställning. Testade dock att öka buffert-sizen i Logic Pro, men ingen skillnad...när jag kom upp på 1024 försvann ljudet helt och så ändrades dispaylen på Apogeen så bara loggan visas och nu har inget ljud alls :S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
engineer Postat 28 juni 2012 Dela Postat 28 juni 2012 Låter som något annat problem. Ta och kontakta deras support. Finns som chat på deras hemsida och de brukar vara duktiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uberflash2 Postat 29 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 29 juni 2012 Tack för det tipset! Chatten var avstängd men jag skickade iväg ett mail. Hoppas att man gör sig förstådd då det är knepigt som det är på svenska 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
catmeister (oregistrerad) Postat 2 december 2012 Dela Postat 2 december 2012 Hej! Har samma problem som du! Har precis skaffat mig en också, får inte den att funka med min macbook pro(mountain lion). Klipper/distar Ljudet försvinner och preamparna ser ut att peaka.. Fick du löst det eller hur gick det för dig? mvh Andreas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
a-row Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Min Duet2 Vägrar numera starta sen jag uppgraderade till Mountain Lion. Testade på en annan dator som Snowleopard i helgen och där funkaden helt utan problem! Står bara ett A på den, och ibland så flashar displayen till och startar om sig igen. Blir tokig har en låt som måste mixas klart idag och jag vill såklart helst inte använda macens vanliga ljudutgång... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mangosplash (oregistrerad) Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 Har ni kollat bitdjupet? Hade samma problem med mitt interface förut och såfort jag bytte från t.ex 24 till 16 bit försvann allt missljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 december 2012 Dela Postat 10 december 2012 (redigerat) Hotplugga är, som sagt, att rycka/stoppa i utrustning medan datorn är igång. Kopplar du din Duet 2 direkt till datorn? Inte via USB-hubb? Vilken Mac är det och har den USB 1.1, 2.0 eller 3.0? Redigerat 10 december 2012 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.