Jump to content
Annons

problem med Apogee Duet 2: spark och ljudet försvinner

uberflash2

Recommended Posts

Tjena.

Jag har en nyinköpt Apogee Duet 2 som krånglar med mig. Jag har följt installastionanvisningarna vilket jag anser gick bra och skulle spela upp en låt itunes då jag blev bekymrad:

Det är alltsom oftast mycket sprak och ibland försvinner ljudet helt och hållet :S

Apogees FAQ ger mig inte mycket. Förslagen är att man ska

- hotplugga Apoegee o det vet jag inte vad det innebär (vet ngn?)

- toggle sample rate i ens DAW (fast det har ju inte ens använt) eller mixtra med AUDI midi setup vilket jag har gjort utan framgång, ändrat hz-frekvensen bla.

- eller att starta om Itunes...men så enkelt är det inte.

Har sökt i detta forum men jag hittade inget som direkt hjälpte mig. Jag börjar på att oroa mig om det kan vara ett måndagsexemplar?

Dela på andra sajter

Annons

Hotplug är väl när man kopplar i ljudkortet när datorn är igång... tror jag.

Har du maestro2 ?

Kan ju även vara något fel på ljudkortet, jag är inne på mitt tredje Ensemble, allt har gått på garanti som tur var.

Dela på andra sajter

Yes, har Maestro 2 men jag hittar inget buffert-size inställning.

Testade dock att öka buffert-sizen i Logic Pro, men ingen skillnad...när jag kom upp på 1024 försvann ljudet helt och så ändrades dispaylen på Apogeen så bara loggan visas och nu har inget ljud alls :S

Dela på andra sajter

• 5 månader senare...
catmeister (oregistrerad)

Hej!

Har samma problem som du! Har precis skaffat mig en också, får inte den att funka med min macbook pro(mountain lion). Klipper/distar

Ljudet försvinner och preamparna ser ut att peaka..

Fick du löst det eller hur gick det för dig?

mvh

Andreas

Dela på andra sajter

Min Duet2 Vägrar numera starta sen jag uppgraderade till Mountain Lion. Testade på en annan dator som Snowleopard i helgen och där funkaden helt utan problem! Står bara ett A på den, och ibland så flashar displayen till och startar om sig igen. Blir tokig har en låt som måste mixas klart idag och jag vill såklart helst inte använda macens vanliga ljudutgång...

Dela på andra sajter

Mangosplash (oregistrerad)

Har ni kollat bitdjupet? Hade samma problem med mitt interface förut och såfort jag bytte från t.ex 24 till 16 bit försvann allt missljud.

Dela på andra sajter

Hotplugga är, som sagt, att rycka/stoppa i utrustning medan datorn är igång.

Kopplar du din Duet 2 direkt till datorn? Inte via USB-hubb? Vilken Mac är det och har den USB 1.1, 2.0 eller 3.0?

Redigerat av Linus
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.