rockdemon Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 Jag har under våren för första gången sen jag började spela gitarr för typ 17 år sen tänkt att nu jävlar ska jag bli bättre. Har aldrig nånsin nött eller övat utan bara spelat saker på mitt sätt och tagit mig an lagom svåra projekt. Men på senare tid har jag märkt att min bristande teknik hindrat mig mer o mer så jag började nöta black dahlia murder låtar och protest the hero. De grejjerna var liksom fööör svåra så jag lugnade ner mig lite och gav mig på de två instrumentala låtarna på dream theaters metropolis 2. Dvs. overture 1928 och the dance on eternity. En vän till mig som är pianist och älskar DT ville också vara med så nu tänkte vi försöka få till en rätt sjysst inspelning av låtarna. Lägga ihop dom till en lång låt i 110bpm. Normalt sett lägger jag alltid basen själv på mina låtar men i det här fallet så klarar jag inte av det rent tekniskt samt att det bör vara en 5 strängad bas. Finns det nån här som har lust att lägga basen på detta lilla coverinspelningsprojekt? Apropå det så kanske det finns nån som vill öva sina mixningsförmågor också?
Denza Postat 4 juli 2012 Postat 4 juli 2012 denzamusic@gmail.com Jag mixar i adobe audtion och jag mixar gärna något ni har spelat in.
Martinkrn Postat 30 augusti 2012 Postat 30 augusti 2012 Har du fortfarande inte hittat någon som mixar så skulle jag gärna vilja hjälpa till! Läser förövrigt en 3-årig musikproduktionsutbildning så har tillgång till lite bra utrustning. Hör av dig på martin.kristiansen91@gmail.com om du fortfarande är intresserad! /Martin
JohnRick Postat 30 augusti 2012 Postat 30 augusti 2012 Jag har en basistkompis som kör sexsträngat. Har precis lirat in platta med Violent Silence (prog-metal), men är öppen för fler förslag. Vet dock inte om han har lust att göra det gratis.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.