Simon Andersson Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Fick nyligen en iMac från Apple store, men den hade en död pixel. Datorn kommer nu bli utbytt av Apple på ett smidigt sätt, men jag är gröngöling när det gäller sånt här... Installerade Pro Tools 10 på denna burk (tillsammans med en massa annat, typ Eleven Rack, M-Audio C600 + massa mjukvara). Måste ta bort detta så jag kan installera om det på nya burken. Hur går jag till väga för att inget ska skita sig sen?
evilrocker Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Har du inte en ilok för PT? På den ligger väl licensen.
Simon Andersson Postat 25 juni 2012 Trådstartare Postat 25 juni 2012 Har en iLok till PT10 ja. Måste jag avinstallera alla grejer också? Eller kan jag flytta dem till extern hd via säkerhetskopieringen?
evilrocker Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Nej det ska du inte behöva. Utan installera dom på nytt när nya datorn kommer.
joachime Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Låt Time Machine göra en säkerhetskopia på den interna hårddisken så kan du göra en återställning av den nuvarande datorn på den nya datorn sedan. Kan spara timmar av installationsjobb.
Simon Andersson Postat 25 juni 2012 Trådstartare Postat 25 juni 2012 Ok, låter rimligt... Men med mig bakom spakarna har jag en känsla av att den här tråden väcks till liv om ca en vecka igen 😉 Tack för hjälpen, so far.
Implasticyde Postat 25 juni 2012 Postat 25 juni 2012 Som joachime redan sagt. Gör en TimeMachine backup så är mååååånga timmar sparade och dessutom all din data. I "min" tråd jag skapat då min iMac 24" dog har jag beskrivit lite vad som behövde kompletteras efter Time Machine återställningen av avklarad. Inte alls säkert att du behöver göra samma procedur men du finner kanske ändå något matnyttigt i "min" tråd: https://www.studio.se/index.php/topic/90105-imac-24-early-2008-gav-upp-vad-haende-sedan/page__fromsearch__1
Simon Andersson Postat 25 juni 2012 Trådstartare Postat 25 juni 2012 Åh, stort tack för det! BORDE ju klara av det nu 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.