farfar Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 hej är ny på studioforumet o tänkte bara kolla om nån var i stämningen för lite 80tals pop i ny tappning.. house remix med alla tillbehör vill säga är just nu bara en liten snutt som möjligen kommer bli klar nån gång om gud vill GENRE:Discohouse LÅTLÄNGD:1.34 i nuläget FORMAT: mp3 STORLEK: ca 1.5 MB STATUS: under produktion LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 Hej och välkommen hit. Du får nog jobba lite på trummor och kompression och sånt., men kul med en housemänniska till!
farfar Postat 5 mars 2005 Trådstartare Postat 5 mars 2005 hehe husmänniskor är alltid skoj några direkta tips om va ja ska ändra eller jobba med?
robc Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 hej, låter fett, måste fråga hur du går tillväga för o mixa om en redan färdig låt...... plockar du bara bort så mkt bas frekvenaser som möjligt o sen lägger på ett beat? robc ********** tyck gärna till om mitt senaste alster https://www.studio.se/index.php?showtopic=9232
dbd Postat 5 mars 2005 Postat 5 mars 2005 Detta var nog en av de absolut bästa (och mest cheezy) samplesen till en houselåt jag hört på detta forumet. Donna Summer om jag inte minns fel? Tyvärr låter ljudbilden skit. Massa krockar nere i basregistret, och väldigt tunn rakt igenom. Dela upp elementen i olika frekvenser, och jobba mer med kompression är mitt tips!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.