Jump to content
Annons

Vad ger du mig för den ?  

19 röster

1. 1. Vad ger du mig för den ?

• 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      8
    • 5
      5

Recommended Posts

Postat

Spelat sen jag var 8 år. De senaste 8 åren har det dock varit mest klassisk gitarr. Men jag låter frågan vara obesvarad pga av defintionsbrist. Kan bli en löjlig diskussion av detta.

Vad jag jämför med är som sagt "Proffsmusiker" och då en bra inspelning. Dels pga av att dessa samplingar som används i ljudbanker ofta är riktiga samplingar vad det gäller orkester-intrumenten. Och dels pga av att det låter som att det skulle kunna vara proffmusiker som spelar så rent. Vi får inte glömma att det är en bred skillnad på vilka det är som spelar, som är proffs. Det är svårt att motivera att ljud i låten inte skulle "kunna" fömföras med en bra inspelning. En annan sak är redigering av inspelningar kan få det att låta för bra/rent. Men din tolkning tyder på att du tror att jag tycker att "alla intrument" låter som riktiga (akustiska) inspelningar. Men jag förstår att du kanske förhåller dig till folket här på forumet rent generellt och deras förutsättningar för inspelningar. I så fall har du tolkat lite skevt Lavrell.

Va bara tvungen 😛

Jag tycker mig iaf solklart höra kvantiseringen och att sustainen på tonerna inte är spelad av en människa 😛

men men, alla har olika åsikter som sagt 🙂

peace och sorry for off topic =)

NP :rolleyes:

Annons
barsko (oregistrerad)
Postat

Påminner lite om musiken i spelet Syberia. D.v.s mycket vackert. Assnyggt.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Snälla alla, sluta försöka härma akustiska instrument med datorn.

Det funkar inte.

Postat

Snygg låt med fina harmonier men det låter lite plastigt speciellt med "gitarrljudet". Kanske skulle ha ett piano istället eller en cembalo, vad vet jag. 😮

Mvh / djonas

Postat

Det funkar inte.

Håller med. Har ni t ex hört DFH Superior? Skrattretande!

Postat

Det funkar inte.

Hej nattvaktaren!

Jag håller absolut inte med dig! 😏

Som kompositör är det omöjligt att bara fixa en uppsättning musiker/instrument när jag vill testa olika orkestrering eller arr. Jag tycker att det låter "good enough" för att få en uppfattning om hur musikstycket kan komma att låta.

Och jag tycker det är helt j-vla otroligt roligt att jobba i Reason 😉

Lycka till i ditt musikskapande!

Cheers

Bonamici 🙂

Postat
Snygg låt med fina harmonier men det låter lite plastigt speciellt med "gitarrljudet". Kanske skulle ha ett piano istället eller en cembalo, vad vet jag. 😏

Mvh / djonas

Hej djonas!

Tack för tipset skall kolla det, bra idé med cembalon 🙂

Har skaffat några nya akustiska gitarr-refills som jag skall testa först.

Cheers

Bonamici 😉

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Det funkar inte.

Håller med. Har ni t ex hört DFH Superior? Skrattretande!

Där är vi faktiskt helt överens.

Även om samplade ljud idag låter bättre än för några år sedan så är dom fortfarande samplade, repeterade och programmerade.

Postat

Tjusigt som tusan!

Visst kan leka man symfoniorkester i datorn med dagens förbluffande naturtrogna samplingar! Man får ta det för vad det är och "extrapolera" till orkester. Hårdvarusyntharna har ju inte alls hängt med. Min surt förvärvade Roland DV 1010 låter ju kass i sammanhanget men den har några år på nacken. Påminner om hur det varit på bildsidan. Digitalkameran skulle aldrig komma upp i den gamla hederliga silverkloridfilmens klass sades det. Nu har varenda proffsfotograf digitalkameror.

Trots förbättringarna skulle jag ju aldrig vilja lyssna på en Griegkonsert med samplade instrument men teater kan funka på TV. Bekräftar väl tesen att hörseln är vårt viktigaste sinnesorgan.

Postat
Tjusigt som tusan!

Visst kan leka man symfoniorkester i datorn med dagens förbluffande naturtrogna samplingar! Man får ta det för vad det är och "extrapolera" till orkester. Hårdvarusyntharna har ju inte alls hängt med. Min surt förvärvade Roland DV 1010 låter ju kass i sammanhanget men den har några år på nacken. Påminner om hur det varit på bildsidan. Digitalkameran skulle aldrig komma upp i den gamla hederliga silverkloridfilmens klass sades det. Nu har varenda proffsfotograf digitalkameror.

Trots förbättringarna skulle jag ju aldrig vilja lyssna på en Griegkonsert med samplade instrument men teater kan funka på TV. Bekräftar väl tesen att hörseln är vårt viktigaste sinnesorgan.

Halloj (e)qualitymusic!

Tack för din feedback!!!

s.s. man får juh ta samplers och midi för vad det är, jag påstår inte att det är perfekt, men det är "good enough for me".

Cheers

Bonamici :rolleyes:

Postat

Det funkar inte.

Håller helt klart med dig om att det inte fungerar som färdig produkt men som skiss och så tycker jag det e topp.

Postat

Det funkar inte.

Håller helt klart med dig om att det inte fungerar som färdig produkt men som skiss och så tycker jag det e topp.

Tack tack tack tack tack tack tack tack tack tack Torre !!!

🙁

Postat

Låter bra!

Det är ju svårt att få samplade gitarrer att låta bra,men det där var inte

så tokigt... :rolleyes:

Postat
Låter bra!

Det är ju svårt att få samplade gitarrer att låta bra,men det där var inte

så tokigt... 😉

Tackar Jari!

Cheers

Bonamici 😉

Postat

Det funkar inte.

Tack tack tack tack tack tack tack tack tack tack Torre !!!

😄

hehe lungan 😄

Postat

Det kanske är dags för somliga att notera att det står "färdig demo"

innan man fäller vissa kommentarer. En demo är en demo och inget annat (i de flesta fallen). Eftersom jag jobbar ihop med Bonamici i ett gemensamt projekt har jag svårt att vara opartisk. Men Ni som hör...hör också vad han är mästare på.

Melodi och harmoni. 😄 Ljuden kan man alltid ändrå på..i evinnerlighet om så behövs.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.