Jump to content
Annons

Vad ger du mig för den ?  

19 röster

1. 1. Vad ger du mig för den ?

• 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      8
    • 5
      5

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Last Ferry To Roenah Quay

ARTIST/GRUPP: Bonamici

GENRE: World/Traditional Irish

LÅTLÄNGD: 3:13

KOMPOSITÖR: Bonamici

PRODUCENT: Bonamici

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.1MB

STATUS: Färdig demo

Download: http://www.soundclick.com/util/DownloadSong.cfm?ID=1246601

Hi stream: http://www.soundclick.com/util/streamM3U.m3u?ID=1246601&q=Hi

Bonamici Home: http://www.soundclick.com/pro/?BandID=65694

Redigerat av Bonamici
Annons
Postat

Harmoniskt och bra. Finns lite fantasy-känsla över den.

Inget som jag kan säga som är negativt förutom att de 2 första takterna efter förspelet är likt greensleeves. Låter facktiskt verklighetstroget, dvs att det skulle kunna sitta proffmusiker och spela.

Postat
Harmoniskt och bra. Finns lite fantasy-känsla över den.

Inget som jag kan säga som är negativt förutom att de 2 första takterna efter förspelet är likt greensleeves. Låter facktiskt verklighetstroget, dvs att det skulle kunna sitta proffmusiker och spela.

Halloj PMFD!

Det var roligt att få så fin feedbackav dig, tackar !!! 😄

Cheers

Bonamici 😉

Postat

Satt och väntade på flöjtarna ... och där kom dom ... snyggt!? 😠

Kanske lite trum/percussion-ljud skulle funka på slutet ... om det finns några passande i Reason (mest House och Techno-trummor)!? 😏

Postat
Vacker låt och fint arr. Gillar gitarrljudet. Funderar snart allvarligt på att skaffa Reason.

Håkan

Tackar Håkan!!!

Cheers

Bonamici 🙂

Postat
Har du använd grundljuden i Reason? Om inte, vilka har du använt?

Tack så mycket vortex!!!

Jag har använt "Celtic Flavours" som grund för flöjter och gitarr, mandolin, men har editerat en del av gitarrljuden som var lite skarpa i tonen, mjukat upp dem lite. Harpan är från Doru Malaja och heter David's Harp. Solist violinen är från AKAI, vet ej vilken riktigt vilken dock. Stråkar är en blandning av Reason Orkester och AKAI nånting...Symphonic Orchestra... Akustisk gitarr från Reason. Inte så mycket Reason 2.5 original alltså... Men Reason 3 har som tur är många mycket bra refills 🙂 som original i både Factory och Orkester.

Cheers

Bonamici 😎

Postat
Satt och väntade på flöjtarna ... och där kom dom ... snyggt!? 🙂

Kanske lite trum/percussion-ljud skulle funka på slutet ... om det finns några passande i Reason (mest House och Techno-trummor)!? 🙂

Tjosan ifransson!

Tack för feedback!!!

Bra förslag, jag skall pyssla lite med percussion och testa lite, tack!

Har köpt Reason Drumkits där finns mycket bra att hämta...Irish Hardcore Industrial Death Folk Metal Set 😎🙂

Cheers

Bonamici 😎

Postat (redigerat)
Verkligen Kalasbra. Gör själv sån här musik välfigt mycket. Helfräst i Final Fantasy musiken. Speciellt från FF IX.

Hej och tack addic59!!!

Fantasy är super, om du har tid och lust att lyssna så har jag gjort en fantasy-låt som heter "The Oak and the Loch" och ligger här: http://www.artistlaunch.com/bonamici

Hoppas du gillar den också?

Har du en site som jag kan kolla in dina låtar?

Cheers

Bonamici 🙂

Redigerat av Bonamici
Postat
Verkligen Kalasbra. Gör själv sån här musik välfigt mycket. Helfräst i Final Fantasy musiken. Speciellt från FF IX.

Hej och tack addic59!!!

Fantasy är super, om du har tid och lust att lyssna så har jag gjort en fantasy-låt som heter "The Oak and the Loch" och ligger här: http://www.soundclick.com/bonamici

Cheers

Bonamici 😎

Lyssnar nu. Väldigt stämmningfull. Skulle passa bra i nån kärleks scen när Zidane och Garnet pussas första gången 🙂.

Snygg harmonisering med flöjterna verkligen. Shit nu blev jag suger på att göra sån här musik. Kan lägga ut på nätet om ett tag. =)

Postat

Hej och tack addic59!!!

Fantasy är super, om du har tid och lust att lyssna så har jag gjort en fantasy-låt som heter "The Oak and the Loch" och ligger här: http://www.soundclick.com/bonamici

Cheers

Bonamici 😎

Lyssnar nu. Väldigt stämmningfull. Skulle passa bra i nån kärleks scen när Zidane och Garnet pussas första gången 🙂.

Snygg harmonisering med flöjterna verkligen. Shit nu blev jag suger på att göra sån här musik. Kan lägga ut på nätet om ett tag. =)

Okej tack!

Det vore kul att lyssna!

B

börnen (oregistrerad)
Postat

Denna låten skulle funka fint att använda som demo av Reason. Du har inte funderat på att kontakta Propellerheads och erbjuda dom låten?

//Kent

Postat
Lyssnar nu. Väldigt stämmningfull. Skulle passa bra i nån kärleks scen när Zidane och Garnet pussas första gången 😉.

Inte för att jag är homofob men Kenny ffs

Trodde du spelade metal

Postat
Denna låten skulle funka fint att använda som demo av Reason. Du har inte funderat på att kontakta Propellerheads och erbjuda dom låten?

//Kent

Bonamici har redan fått det jobbet! 😉

Demoåten heter La Famiglia Neo och finns i nya Reason 3.0. Releaseparty imorgon! Jag kommer i hans ställe - ty han hafver fått förhinder.

Postat (redigerat)

Lysande min vän. Fortsätt såhär och du skola nå mången framgångsrika erövringar.

En borde dock göra undersökning av sina soundklicklänkar då de inte leder någenvart.

Edit: En annan skola dock klicka på länken två gånger innan han uttalar sig i frågan.

Redigerat av Pluffo
Postat

Pluffo:

Du får läsa på grammatiken litet bättre.

Verbböjning, d.v.s. numerär predikatskongruens gäller för 1:a och 3:e person _pluralis_! Det heter alltså:

Jag _skall_

Du skall

Han skall

_Vi_ skola

I skolen

_De_ skola

😉

Postat
Pluffo:

Du får läsa på grammatiken litet bättre.

Verbböjning, d.v.s. numerär predikatskongruens gäller för 1:a och 3:e person _pluralis_! Det heter alltså:

Jag _skall_

Du skall

Han skall

_Vi_ skola

I skolen

_De_ skola

🙂

Messerschmitt 😉

Postat
Du kan trösta dig med att jag är bättre på grammatik än musik... 😉

Tyvärr gäller nog detsamma för mig 🙂

Postat

Haha!

Då får väl du och jag svara för texterna (vi kan ju korrekturläsa varandras) när de andra kramar ur sig det ena musikaliska mästerverket efter det andra ur datorer och andra märkliga musikinstrument... 😉

Postat

//Kent

Hej Kent!

Jag har faktiskt med en Demo låt (som Nad berättade) på nya Reason 3 CD:n, men jag fick inte säga det förrens idag 🙂🙂 Har kört på R3 sedan i december. Jag är mkt. nöjd med ljudbankerna, Combinatorn och framförallt mastringen!!!

Tack för feedback!!!

Cheers

Bonamici 🙂

Postat
Lysande min vän. Fortsätt såhär och du skola nå mången framgångsrika erövringar.

En borde dock göra undersökning av sina soundklicklänkar då de inte leder någenvart.

Edit: En annan skola dock klicka på länken två gånger innan han uttalar sig i frågan.

Hallå Pluffo!

Tack för din feedback!!!

Soundclick har legat nere till och från den senaste veckan, där av länkproblem...

BTW...Vilken fin gammelsvenska min herre skriver på, för ty ni är väl av slikt gender? 😆😳

Cheers

Bonamici 😎

Postat (redigerat)
Låter facktiskt verklighetstroget, dvs att det skulle kunna sitta proffmusiker och spela.

Oj, du är inte musiker själv va? 😳

EDIT: Dock va det väldigt mysig stämning på låten 😆 bra gjort!

Redigerat av lavrell
Postat
Dock va det väldigt mysig stämning på låten 😆 bra gjort!

Hej Lavrell!

Tack så mycket för nice feedback!!!

Cheers

Bonamici 😳

Postat
Låter facktiskt verklighetstroget, dvs att det skulle kunna sitta proffmusiker och spela.

Oj, du är inte musiker själv va? 😉

EDIT: Dock va det väldigt mysig stämning på låten 😛 bra gjort!

Spelat sen jag var 8 år. De senaste 8 åren har det dock varit mest klassisk gitarr. Men jag låter frågan vara obesvarad pga av defintionsbrist. Kan bli en löjlig diskussion av detta.

Vad jag jämför med är som sagt "Proffsmusiker" och då en bra inspelning. Dels pga av att dessa samplingar som används i ljudbanker ofta är riktiga samplingar vad det gäller orkester-intrumenten. Och dels pga av att det låter som att det skulle kunna vara proffmusiker som spelar så rent. Vi får inte glömma att det är en bred skillnad på vilka det är som spelar, som är proffs. Det är svårt att motivera att ljud i låten inte skulle "kunna" fömföras med en bra inspelning. En annan sak är redigering av inspelningar kan få det att låta för bra/rent. Men din tolkning tyder på att du tror att jag tycker att "alla intrument" låter som riktiga (akustiska) inspelningar. Men jag förstår att du kanske förhåller dig till folket här på forumet rent generellt och deras förutsättningar för inspelningar. I så fall har du tolkat lite skevt Lavrell.

Postat

Oj, du är inte musiker själv va? 🙂

EDIT: Dock va det väldigt mysig stämning på låten 🙂 bra gjort!

Spelat sen jag var 8 år. De senaste 8 åren har det dock varit mest klassisk gitarr. Men jag låter frågan vara obesvarad pga av defintionsbrist. Kan bli en löjlig diskussion av detta.

Vad jag jämför med är som sagt "Proffsmusiker" och då en bra inspelning. Dels pga av att dessa samplingar som används i ljudbanker ofta är riktiga samplingar vad det gäller orkester-intrumenten. Och dels pga av att det låter som att det skulle kunna vara proffmusiker som spelar så rent. Vi får inte glömma att det är en bred skillnad på vilka det är som spelar, som är proffs. Det är svårt att motivera att ljud i låten inte skulle "kunna" fömföras med en bra inspelning. En annan sak är redigering av inspelningar kan få det att låta för bra/rent. Men din tolkning tyder på att du tror att jag tycker att "alla intrument" låter som riktiga (akustiska) inspelningar. Men jag förstår att du kanske förhåller dig till folket här på forumet rent generellt och deras förutsättningar för inspelningar. I så fall har du tolkat lite skevt Lavrell.

Tjosan lavrell och PMFD!

Ni får là PM:a varandra om saken 😏😆

Cheers

Bonamici 😎

Lyssna på alla Demolåter från Reason 3: http://www.propellerheads.se//products/rea...=listentoreason

Postat

Va bara tvungen 😄

Jag tycker mig iaf solklart höra kvantiseringen och att sustainen på tonerna inte är spelad av en människa 🙂

men men, alla har olika åsikter som sagt 😛

peace och sorry for off topic =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.