Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig med förslag på hur jag smartast ordnar med en extra skärm och tangentbord för att styra IMac från ett annan rum? Jag vill alltså ha möjligheten att styra Protools från liverummet om jag trackar mig själv tex. Avståndet är mellan Imac och anslutningspunkt i liverummet är drygt 5 meter.

Tackar på förhand // Björn

Redigerat av wellness music
Annons
Postat

Ett bluetooth tangentbord och mus bör fungera på det avståndet och genom väggar. Och skärm måste man väl helt enkelt koppla in. Jag tror inte att det finns några trådlösa sånna' saker. Annars, om du har en ruta mellan studion och kontrollrummet, vrid skärmen runt 🙂

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Som sagt bluetooth mus och tangentbord har du redan så köp en lång hdmi kabel från biltema och en konverter/adapter till thunderbolt porten.

Postat

Tack snälla Shimmen och BurninSven!!

Blåtand låter ju helt klart smidigast. Jag har inte datorn ännu så jag kan tyvärr inte prova om blåtanden räcker men får hoppas på det. Ska börja dra multi osv. och vill vara lite förutseende och dra allt på en gång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.