Twilight_Zound Postat 6 mars 2005 Postat 6 mars 2005 (redigerat) 1: Operation Flashpoint 2: Operation Flashpoint 3: Operation Flashpoint 4: Battlefield1942 Desert Combat Mod 5: Half Life 2 Ps: Till er som spelar Ofp: http://cr-ofp.dyndns.org/ Spelserver för CTI: Skriv Cleanrock i filter Finns även på TeamSpeak: cleanrock.dyndns.org Logga in som anonymous, samt inget lösen... Edit: Teamspeak är alltså ett litet prog som låter oss spela och prata samtidigt med varandra.. Där behöver man bara Clienten: http://www.goteamspeak.com/news.php Samt Mic och lurar eller headset... Redigerat 6 mars 2005 av Twilight_Zound
android Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Kan bara instämma i hyllningskören till världens bästa spelserie...... MEGAMAN Har dock inte så stor koll på vilket som är bäst, hoppar fritt mellan allihop i mitt älskade Megaman Anniversary Collection. (Fick tårar i ögonen när Megaman(1)-loggan och musiken dök upp på min gamecube!) Ok, en lista skulle man försöka få fram ja.... 😆 Förutom alla Megamanspelen måste jag även nämna: *Warcraft II *Starcraft *Super Mario Bros
Arete Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 dataspel har jag aldrig spelat, däremot ett gäng datorspel. Utan inbördes ordning: Civilization 2 Half-Life Red Orchestra (ut2k4-mod) Commando
Torre Postat 7 mars 2005 Trådstartare Postat 7 mars 2005 dataspel har jag aldrig spelat, däremot ett gäng datorspel. jähjäh...
Tobbe Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Utan inbördes ordning: Dance dance revulution, hela serien (Oki detta är väll det bästa) Mario Kart (det till snes är nog bättre än 64 versionen) Civ 2 Need for spead Poche (lätt bästa bil spelet) Diablo 2 (grymt online) Unreal tornament (enkelt och bra)
Rapid Wanker Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Mördarspelens kvastfening: Wolfenstein 3D Fick plats på en diskett, flöt som en dröm på en 486 25 MHz, och grafiken var otrolig. Det enda som hördes hemma på en vecka var: "knatter, blipp, knatter, AAAH Mutti, knatter" 😛
VacUm Postat 7 mars 2005 Postat 7 mars 2005 Burgertime åååååh! Till intellivision!?? DET spelet minns jag.
Håkan Ekberg Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Några av mina favoriter är: Champions of Krynn - Amiga Pool of Radiance - Amiga Neverwinter Nights - PC Dungeon Siege - PC Might & Magic 3-9 Håkan
Excubator (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Finns för många att välja på.. 😏 men följande toppar väl min lista.. * Sanatarium - GRYMT underskattat RPG spel från slutet av 90-talet. * Bubble Bubble * Starcraft * Leisure Suit Larry - Orginalspelen i VGA då alltså. =) * Unreal Tournament - Ett shoot-em-up måste in på listan iaf. bara mina 5 öre.. 😠
brojd Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Måste faktiskt säga att jag är förvånad över att ingen nämner de gamla amiga-klassikerna nord&syd + Moonstone.
Fredrix Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Hmm ingen som gillar broken sword spelen? Mystserien är också grym 😏
android Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Hehe... Är det nån mer än jag som lagt märke till den totala dominansen av gamla spel...? Sedan är ju frågan om man ska tolka det som att Microsoft och Sony gör "fel" som satsar på bättre hårdvara snarare än innovativ speldesign, eller om det helt enkelt bara handlar om att vi är gamla nördig kufar...? 😉
tomazopantera Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Pirates Gold var väl ändå rätt schysst på sin tid? Spel som man vill spela en gång till, och bara en gång till o engångtill å engång
brojd Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 Hehe... Är det nån mer än jag som lagt märke till den totala dominansen av gamla spel...? Sedan är ju frågan om man ska tolka det som att Microsoft och Sony gör "fel" som satsar på bättre hårdvara snarare än innovativ speldesign, eller om det helt enkelt bara handlar om att vi är gamla nördig kufar...? 😄 Nördiga kufar antagligen... Förmodligen för att man var lättare att imponera på när man var yngre och det inte fanns lika stort utbud av spel... Dessutom är det ju alltid "finare" att gilla gamla saker än att erkänna att man tycker något nytt "hypat" är skitbra.... 10-20 år efter "hypen" är det dock helt ok att gilla grejerna. 🙁
Mossman Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 1. Bubble Bobble 2. Last Ninja-serien 3. Empire Earth 4. Combat School 5. Giana Sisters Mycket äldre spel, antar att man tyckte spel var roligare förr. Sen råder ju alltid: -Ju enklare, desto bättre! (med vissa undantag) Bubble Bobble är nog det spel som jag spelat mest och spelar fortfarande. Kan varje bana utantill!!
Harman (oregistrerad) Postat 8 mars 2005 Postat 8 mars 2005 1. Metroid Prime 2. Super Mario Bros 3 3. Zelda Ocarina of time 4. Metroid Prime 2 : Echoes 5. Goldeneye
Carl_B Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 Starcraft Diablo 2 Finns inget mer beroendeframkallande än de spelen... en hel vecka kunde förstöras av att man dog me sin lvl 90+ hardcore karaktär på d2... gick o va sur som fan.. :S
Fredrix Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 Bubble Bobble är nog det spel som jag spelat mest och spelar fortfarande. Kan varje bana utantill!! Haha för då är det ju så utmanande att varva spelet igen? 😳
Sonnert Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 utan inbördes ordning: wind jammers (neo geo) Turrican 1 & 2 (amiga) bubble bobble (amiga, c64) super mario world (snes) powestone 1 (dreamcast) mega man 2 (nes) Wizball (c64) ja de finns ju så många, jag har spelat många andra spel som varit minst lika bra, men dom här har legat mig extra varmt om hjärtat av nostalgiska skäl såväl som "golden moments" (t ex att jag hade extremt kul när jag körde powerstone och wind jammers första gången)
Majken Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 dedacia: Powerstone med 4 handkontroller.. det är grejer det /Majken
Sonnert Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 Majken: jeapp! Svår party-potential i det spelet. det som är bra med powerstone är att alla snabbt blir lika bra på spelet.
denton (oregistrerad) Postat 9 mars 2005 Postat 9 mars 2005 Att ingen har nämnt Deus Ex är ju konstigt... Lätt bästa spelet som nånsin gjorts! ;D Håller med, när jag hade börjat så kunde jag inte sluta
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.