Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Ska försöka formulera mig på ett någorlunda förståeligt vis. Är totalt nybörjare på allt som har med ljud att göra, så ni får ursäkta min okunnighet...

Jag har en mixer av modellen: Behringer Xenyx X1204 USB som jag använder ihop med Garageband på min Mac Book Pro. Till mixern kopplar jag min gitarr och mikrofon.

Har fått förfrågan om att spela på en fest, därför undrar jag vilken ljudanläggning jag bör köpa till mixern för att få ut ljudet från garageband?

När jag lirar hemma kopplar jag in mitt headset i mixern för att få medhörning.

Så här låter det när jag spelar hemma:

Det ljudet vill jag få ut genom en högtalare samtidigt som jag spelar.

Förslag på billiga alternativ? Kommer spela som trubadur, så det krävs inga tyngre grejer.

Redigerat av blom90
Annons
Postat

Jag har inte använt just den mixern men jag gissar att du kan få upp ljudet från datorn på någon kanal samtidigt som du kopplar in sång och gitarr på två andar kanaler. Mixa signalerna och skicka vidare til ljudanläggning på master out eller liknande.

• 2 månader senare...
Postat (redigerat)

Hej!

Lite sent svar, kanske, men det kanske tillför någon något...(??)

Jag har en liknande mixer, aningen enklare dock. Om du söker på youtube finns det många spännande och inspirerande instruktionsfilmer som folk har gjort med en sån mixer som du har.

Den enklaste varianten, men kanske inte den billigaste, är att du investerar i två aktiva högtalare. Typ denna men du kanske kan välja bort mixerbordet... om du inte vill ha ett till!! :-)

Redigerat av krabban

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.