Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag köpte nyligen T-Bone In-Ear från Thomann i Tyskland (the t.bone IEM 100 - 863 MHz Bundle). Körde detta på ett festivalgig häromveckan för första gången och efter giget, så skulle monitor-teknikern lossa kablarna från boxen, men lyckades inte få loss dessa. Jag försökte samma sak, men de satt fast.

Skrev ett e-mail till Thomann och frågade om det fanns något speciellt trick för denna produkt för att lossa kablarna, men fick svaret:

Det är ett känt problem och uppstår oftast om man använder billigare

kablar eller kontakter.

Normalt är det inte ett problem med själva kontakten i T-Bone IEM 100T.

Det är väldigt svårt att rekommendera en lösning på problemet,

eventuellt kan man löda bort kontakten.

Lite märkligt tycker jag. Vågar man använda detta i fortsättningen?

Dessutom säljer ju faktiskt Thomann själva en del "billigare" kablar. Men vad jag gissar, så är de kablar som sitter fast i min box inte någon billig variant. De ser ut som ganska rejäla och bra kablar.

Annons
Postat

Kan du ge några kommentarer om själva in-ear-produkten? hur låter den? överföringen bra?

Blev så förvånad över att problemet var att kablarna fastnar, verkar ju helskumt. Borde ju dessutom gå att byta ut combo-kontakterna mot någe bättre, men de ser ju nästan ut som det är neutrik på bilderna...? var det en XLR-kabel som fastnade eller? nyfiken på produkten bara.. tjo

Postat

Den funkade helt ok. Jag kör dock med egna gjutna Koss-lurar (som dock inte tillverkas på samma ställe längre och blivit sämre om man köper dessa i dag. Koss har nämligen bytt ut själva hörlurarna mot en billigare fabrik i Kina. De tidigare tillverkades i Mexico, om jag inte minns helt fel) och lurarna är den viktigaste biten tycker jag. Om man kör med vanliga ploppar, så får man inte riktigt samma ljud med en massa läck.

Villen typ av Kontakter som pluggades in har jag inte kollat. Teknikern placerade nog XLR-kontakter gissar jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.