Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur ska jag lättast göra, jag har ett vanligt edirol ua25 ljudkort där jag har xlr ut. men jag tänkte växla mella två olika par monitorer och detta vill jag göra utan att rycka ur kablarna hela tiden. finns det någon slags xlr växel grej???

Annons
Postat (redigerat)

Hej,

den här (SM Pro Audio M-Patch2) kanske skulle kunna vara något för dig?

Saxat:

2 par XLR stereoutgångar för att koppla in två uppsättningar med högtalare, t ex studiomonitorer [...]. Omkopplare för olika lyssningskällor och olika högtalarpar med varsin robust volymratt samt Mute-knapp.

Vänligen,

CHAE

Edith: finns tydligen i onkel Yodas web shop också ☺️😉

Redigerat av CHAE
Postat (redigerat)

Off topic men ändå... Jag slapp det där problemet när jag slutade med aktiva monitorer och skaffade en gammal Luxmanförstärkare och passiva JBL-lådor. De flesta stereorecievers har ju av unt på för två olika högtalarpar.

70-tal - 55

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat (redigerat)

Ett enkelt mixerbord med både main out, controlroom out, alt out (eller vad det nu kan tänkas heta) borde också funka.

Redigerat av Gäst
Postat

Ett enkelt mixerbord med både main out, controlroom out, alt out (eller vad det nu kan tänkas heta) borde också funka.

Borde inte en sån växlare vara absolut helt passiv och funka utan tillkopplad elektrisitet? Så brukar inte mixerbord fungera...

Postat

Borde inte en sån växlare vara absolut helt passiv och funka utan tillkopplad elektrisitet? Så brukar inte mixerbord fungera...

Det kan nog stämma som du säger. Jag tänkte mest att man ville kunna växla mellan olika källor på ett enkelt vis och där funkar ju en liten mixer med olika outputs bra.

Postat

Det kan nog stämma som du säger. Jag tänkte mest att man ville kunna växla mellan olika källor på ett enkelt vis och där funkar ju en liten mixer med olika outputs bra.

En gammmal hififörstärkare ger ju också enkla möjligheter till att byta inputs, väldigt lätt att skifta mellan egen mix och cd-spelare med referensmusik. Lite synd att utbudet på moderna passiva monitorer är nästan noll. Men letar man lite kan man hitta bra hifi väldigt billigt. 70-tals JBL gillar jag till max.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.