Ekstasis Postat 16 juni 2012 Dela Postat 16 juni 2012 Har köpt en Oberheim Xpander, och tänkte använda midi från Novation Mk II, Men frågan är, måste man köpte en 9v adapter till MK II för att använda midi out ? Eller räcker det med usb ? Hur som helst jag får inget ljud.. vore trist om man blev tvungen att köpa en adapter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 16 juni 2012 jooo det verkar som man bahöver det..frågan är vad man ska köpa för adapter ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 16 juni 2012 9volt DC 600-1000mAmp Centre Pin positive PSU hittar den inte någonstanns iallafall..den man behöver Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 16 juni 2012 Dela Postat 16 juni 2012 Vad gav du för Xpandern, om man får va så nyfiken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 16 juni 2012 23 lax... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 juni 2012 Dela Postat 16 juni 2012 (redigerat) Du ska inte behöva adapter till din MKII bara om du har mycket som lastar USB porten att den inte får tillräckligt med ström. Har du kollat i hårdvaran att den skickar ut MIDI på DIN-utgången? Jag tror inte du kan köra automap när du kör MIDI utan får växla till separata script, i Automap-läge använder den "USB-port 3" enbart för för datakommunikation mellan datorn och Automap-funktionen samtidigt som USB-Port 2 (eller om det är 1)för MIDI. ( den kör alltså 3 kanaler via samma USB-port, bara för att förtydliga) Är det klaviaturmodellen du kör med? Vad säger manualen? Redigerat 16 juni 2012 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 16 juni 2012 (redigerat) Jo jag läste manualen där man stod att man var tvungen att ha adaptern...för att köra midi in/out.. Men stänger man av automap som du sa verkar det funka ändå!!! Tack som fan Lundin.. Nu kan jag iallafall spela... men kommern nog på sikt vilja köpa adaptern..för att kunna använda automap. Redigerat 16 juni 2012 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 17 juni 2012 Dela Postat 17 juni 2012 Cool att det löste sig.. Vid närmare eftertanke tror jag manualen menar att du ska använda adaptern när du kör din Remote "stand-alone", d.v.s inte kopplad till datorn för den tar garanterat ström till båda portarna ( MIDI via USB och/eller de vanliga DIN-kontakterna) när USB är inkopplat. Jag ska undersöka det där om en stund.. kan koppla in någon av mina externa syntar o kolla hur Automap-mjukvaran fungerar i symbios med vanlig MIDI. Har du MKII eller den första modellen? Med klaviatur, right? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 17 juni 2012 Trådstartare Dela Postat 17 juni 2012 Cool att det löste sig.. Vid närmare eftertanke tror jag manualen menar att du ska använda adaptern när du kör din Remote "stand-alone", d.v.s inte kopplad till datorn för den tar garanterat ström till båda portarna ( MIDI via USB och/eller de vanliga DIN-kontakterna) när USB är inkopplat. Jag ska undersöka det där om en stund.. kan koppla in någon av mina externa syntar o kolla hur Automap-mjukvaran fungerar i symbios med vanlig MIDI. Har du MKII eller den första modellen? Med klaviatur, right? Hallå igen, jag har 61SL MKII Du kan väl tala om för mig hur det går! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
foffe87 Postat 21 juni 2012 Dela Postat 21 juni 2012 Jag har använt min med matning från USB för att styra hårdvarusyntar bara, så man klarar sig utan nätadapter om man vill 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 24 juni 2012 Dela Postat 24 juni 2012 Kanske inte riktigt är med på vad ditt behov är, men det finns ju små söta batterieliminatorer som är justerbara efter behov. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.