Jump to content
Annons

Live och Reason


Squid (oregistrerad)

Recommended Posts

Squid (oregistrerad)

Hej Jag har provtestat Live lite och kopplat ihop det med mitt Reason. Jag tycker det är grymt- bra medföljande effekter också- men .... det är på tok för energikrävande att köra synkat med Reason. finns det ngt alternativ till Live, som har motsvarande kvalitet på de medföljande effekterna och enkla upplägg. Jag tycker ex.v Cubase SX är lite för tungrott och rörigt på ngt vis och alla miljoner möjligheter bara tär på skapandet och inspirationen... tycker jag...

Vad jag egentligen är ute efter är ett bra och enkelt inspelningeprogram som jag kan synka med Reason och det ska vara:

- till mac OSX

- bra medföljande effekter eller möjlighet till VST-plugins

- enkelt att jobba med

- rewire

- integrerat ljudredigering alt. pluginmöjlighet

vilket är det bästa alternativet tycker ni?

Thanx/S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Live är väl omvittnat tungt på mac?

Kanske testa Logic Express?

Själv har jag ingen erfarenhet av Logic på mac, men vet många som är nöjda med just den kombinationen du nämner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jag har provtestat Live lite och kopplat ihop det med mitt Reason. Jag tycker det är grymt- bra medföljande effekter också- men .... det är på tok för energikrävande att köra synkat med Reason. finns det ngt alternativ till Live, som har motsvarande kvalitet på de medföljande effekterna och enkla upplägg. Jag tycker ex.v Cubase SX är lite för tungrott och rörigt på ngt vis och alla miljoner möjligheter bara tär på skapandet och inspirationen... tycker jag...

Vad jag egentligen är ute efter är ett bra och enkelt inspelningeprogram som jag kan synka med Reason och det ska vara:

- till mac OSX

- bra medföljande effekter eller möjlighet till VST-plugins

- enkelt att jobba med

- rewire

- integrerat ljudredigering alt. pluginmöjlighet

vilket är det bästa alternativet tycker ni?

Thanx/S

Ja, med Logic så får du ju iallafall ett program som garanterat är optimerat för OS X.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...