Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har för tillfället en Boss br 900 porta som jag spelar in och färdigställer minna låtar på, hursomhelst börjar jag känna att den inte riktigt räcker till. Ska man då satsa på att köpa program till datorn (jag har en bärbar pc med rät så bra prestanda för en bärbar iallafall), eller behöver man stationär dator?

Är det isåfall cubase (elements pga. begränsad budget) som gäller eller har ni andra program att rekomendera?

Om jag köper cubase lär jag också behöva ett externt ljudkort, förslag (inte alltför dyrt)

Sen har jag funderat på att köpa en nyare lite modernare porta, kanske en dålig ide.

Hursomhelst, skulle uppskatta lite tips 🙂

(PS jag är ny vad det gäller inspelning med datorn och ljudkort etc.)

Annons
Postat (redigerat)

Kan du inte spela in de råa spåren på portan och mixa och editera i cubase isåfall? Det är ju helt klart det smartaste om det går.

Jag läste nu att den har usb utgång till datorn perfekt! då slipper du ljudkort 🙂

Mvh

Redigerat av Casperfren
Postat

Skriver jag Reaper så kommer Valle som ett skott 😄 men det är ett alldeles förträfligt billigt redskap som ger mycket för pengarna och du kan testa det en lång tid innan du behöver bestämma dig. Annars så skulle jag också gå på Claes linje och få med ett nedbantat program till att börja med innan du ser vad du ska satsa pengarna på

Postat

Det brukar väl ingå någon form av inspelningsprogram till de flesta ljudkort? Tror inte det spelar så stor roll vilket man väljer, de grundläggande funktionerna är ju de samma i alla program.

Å andra sidan, hur många kanaler spelar du in på samtidigt? Är det bara en så duger säkert ditt interna ljudkort (oavsett om det är i laptopen eller stationära datorn) alldeles utmärkt. Det enda du behöver göra är att ladda ner Asio4all-drivrutinerna och köra med dom.

Postat

Ja det finns egentligen ingen anledning att INTE prova REAPER, du kan ladda hem fullversionen (finns ingen nerbantad) och sen betalar du när du testat och känner att du vill fortsätta använda det. (Är du en ful fisk fortsätter du att använda det utan att betala) Tror programmet kostar typ 60 dollar nuförtin'.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.