Jump to content
Annons

Firewire PC-card

Recommended Posts

Staley (oregistrerad)
Postat

Hej,

Om jag ansluter ett PC-kort av typ Unibrain FireCard 400(6-pinnars) till expansionslottet på min notebook PC, går det då att strömförsörja mitt M-audio firewire 410 endast genom firewire eller måste jag använda strömadaptern också?

Thanx

Annons
Postat

Det går att strömförsörja den, frågan är bara hur bra din laptop trivs med det då de brukar vara snålt tilltagna vad gäller nätaggregat. Tipset är nog att köra på nätsladd om du har den möjligheten. Olika tillverkare verkar tycka olika om detta, M-Audio och Edirol menar att det funkar tokbra medan ESI tycker att man inte skall köra på ström via FW kontakten på bärbara.

/Majken

Staley (oregistrerad)
Postat

Tack.

Självklart har jag möjligheten att ansluta strömadaptern till ljudkortet. Men jag tänkte om det ändå går att strömförsörja genom 6-pinnars firewire så skulle det vara bra med tanke på att det blir kablar så det räcker och blir över.

Har hört att man måste använda ljudkortets strömadapter om man kör ett cardbus-kort(PCMCIA). Vad är det för skillnad mellan ett PC-kort och PCMCIA-kort?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.