Jump to content
Annons

Studio one 2 (DAW)

Ghebrehiwet

Recommended Posts

Har testat demot och mĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r nog det mest intuitiva DAW jag nĂ„gonsin testat. Inspelningsprogrammet hĂ€mmar inte det kreativa flödet. TĂ€nkte införskaffa mig deras Producer version. Finns det nĂ„gon som anvĂ€nt Studio one under en lĂ€ngre period och som Ă€r lika nöjd som dĂ„ som nu? Övrig relevant feedback vĂ€lkomnas Ă€ven.

Dela pÄ andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Är lite sugen pĂ„ Studio One sjĂ€lv, dĂ„ jag har tröttnat pĂ„ Reapers alla problem.

Har gÄtt igenom en drös med olika Daw men ingen som tilltalar mig förns nu, efter har kollat lite pÄ Studio One. Laddade ner deras demo men glömde prova den dÄ, sÄ nu har provtiden gÄtt ut. Men finns grattis version dock med massa begrÀnsningar tex ingen VST suport.

Jag gillar enkelheten med S one GUI. Annars gÄr jag över till Logic annars, men inte riktigt fastnat för det Àn.

FĂ„r se.

Redigerat av hellfog
Dela pÄ andra sajter

• 4 mĂ„nader senare...
  • 4 mĂ„nader senare...

Studio One v2 Àr ett mycket imponera de DAW.

Jag har Cubase 7 och Studio One. Cubase blir tyvÀrr bara mer kluttrigt för varje version som slÀpps och steinberg lÀgger bara till utan att rensa upp. Studio One Àr nytt och frÀscht, och PreSonus har vakt att fokusera pÄ De saker som Àr relevanta samtidigt som de vill förenkla arbets flödet!

I Cubase 7 kÀnner jag nÀstan i bland att steinberg vill bestÀmma vilka pluggar jag skall anvÀnda IOM deras channel strip och lÀngre vÀgar till tredje parts pluggar.

Studio one lÄter mig vÀlja, sen Àr det mycket smart... UpptÀckte sÄ sent som idag att jag kan markera flera pluggar i browsern och dra ut alla pluggar samtidigt till set spÄr jag vill ha dem pÄ... Bara det Àr ju sÄ smidigt.

Sen tycker jag studio one's audio quantize funkar bÀttre.

Men en för oss smÄ mycket viktig del Àr oxÄ att PreSonus fortsÀtter förbÀttra studio one och lÀgger till nyckel funktioner gratis.

Vissa andra skulle ta betalt för en sÄ stor uppdaterad som PreSonus gav oss i 2.5.

DĂ€r har ni lite av mina tankar !

Dela pÄ andra sajter

TĂ€nkte hoppa in och meddela att jag övergĂ„tt helt och hĂ„llet till Studio One. Började jobba i Cubase 5 i 1-2 Ă„r. Sen körde jag Logic pro 9 i ett Ă„r, och nu har jag kört Studio One 2.5 i 3 mĂ„nader. I love it! Allt funkar mycket mycket bra! Snyggt GUI ocksĂ„. Älskar deras drag-n-drop-funktioner. Massa smĂ„finesser. Kan inte rabbla upp allt.

Inget hatinlĂ€gg 🙂 Bara lite demo pĂ„ vad som finns att hĂ€mta frĂ„n SO2.5

Dela pÄ andra sajter

Är lite sugen pĂ„ Studio One sjĂ€lv, dĂ„ jag har tröttnat pĂ„ Reapers alla problem.

Jag kommer inte lÀmna Reaper för nÄgon DAW i vÀrlden. Studio One lite likt Cubase och Logic pÄ utseende och funktion.

🙂

i övrigt förundras man hur folk lÀgger pengar pÄ först det ena sen det andra sen det tredje daw:t

amazing

Dela pÄ andra sajter

🙂

i övrigt förundras man hur folk lÀgger pengar pÄ först det ena sen det andra sen det tredje daw:t

amazing

Jag har inte köpt tre daw, dock har jag tvÄ st Reaper och Logic (Reserv daw) eller frÄgan kanske inte var riktad till mig.

Redigerat av hellfog
Dela pÄ andra sajter

Jag har inte köpt tre daw, dock har jag tvÄ st Reaper och Logic (Reserv daw) eller frÄgan kanske inte var riktad till mig.

nÀ det var inte riktat till dig

men imponerande i ditt fall att du kör tvĂ„ reaper 🙂

Dela pÄ andra sajter

DÄ Àr du nog ganska ovanlig idag. Gör du inga demos eller liknande hemma?

beror pÄ vad du jÀmför med

jag Àr nog lika ovanlig idag som jag alltid varit jÀmfört med gemene man - jag jobbar med musikinspelning Ä prod

jag Àr ovanlig hÀr - jag jobbar med musikinspelning Ä prod

hemma jobbar jag inte - dÄ Àr jag ledig Ä gör annat (det Àr inte sÄ ovanligt)

Dela pÄ andra sajter

Det finns nog en hel del anledningar Att man bytet eller har fler.

1. Vill helt enkelt prova nÄgot nytt.

2. Tröttnat pÄ förstörande buggar.

3. Tröttnat pÄ st varje Är behöva punga ut 5-6000:- för en ny version nÀr den gamla inte pÄ nÄgot vis Àr bugg fri nog att stanna kvar i.

4. Musiker omkring eller som man jobbar mycket med byter och man följer med i bytet eller skaffar för att kunna vara med Ä jobba vidare!!

Jag tycker Studio One Àr dock unikt i mÄnga aspekter, ta bara en sÄdan sak som Att man kan smidigt i browsern markera fler effekter precis som man normalt markerar fler filer i datorn Ä sen bara dra den till spÄret / kanalen och alla pluggar lÀggs till!

Sen har Studio One Ytterst fÄ buggar (jag har stött pÄ typ en eller tvÄ men inga allvarliga).

En annan anledningen som gör att PreSonus och Studio One har lyckats vinna sÄ mÄnga anvÀndare som det har Àr att helheten med Studio One kÀnns som Att man fokuserat pÄ musiken och kreativitet och skippat onödigheter.

Sen Àr det viktigt att poÀngtera att jag inte slÄr ner pÄ andra DAW, dÄ alla har sin tjusning Och man gör inte "bÀttre" musik i Studio One!!

Det Àr bara att vÀgen frÄn skiss till slutgiltigt produktion blir kortare pga förenklade och smidiga lösningar i programmet !!

Redigerat av Broghard
Dela pÄ andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

beror pÄ vad du jÀmför med

jag Àr nog lika ovanlig idag som jag alltid varit jÀmfört med gemene man - jag jobbar med musikinspelning Ä prod

jag Àr ovanlig hÀr - jag jobbar med musikinspelning Ä prod

hemma jobbar jag inte - dÄ Àr jag ledig Ä gör annat (det Àr inte sÄ ovanligt)

Jaru demo det kan man ju sÀga men jag trort nÀr jag sert

Dela pÄ andra sajter

Jag har laddat ner demon och dÀr medföljer Sampleplayern Precense med ett utplock av ljuden som följer med om man köper programmet. Jag Àr inte alls imponerd av ljudkvaliteten. Inga andra syntar medföljer demon vad jag kan se. Kan inte se pÄ Presonus hemsida vilka övriga syntar som medföljer programmet sÄ jag antar att det Àr samma som kom med ursprungliga Studio One. I sÄ fall Àr det magert, och det skulle inte funka som den allt i ett-lösning jag vill ha, utan jag blir tvungen att inhandla en rejÀl synt. DÀremot Àr det hÀr drag and drop-stuket smidigt. SÀrskilt för loopar. StÄr i valet och kvalet mellan Cubase Artist och Studio One Professional. Lutar Ät Cubase, men mÄste kolla upp hur loophanteringen funkar. Det ska ha blivit bÀttre Àn pÄ 4:an som Àr den senaste variant jag har haft.

Dela pÄ andra sajter

Jag har laddat ner demon och dÀr medföljer Sampleplayern Precense med ett utplock av ljuden som följer med om man köper programmet. Jag Àr inte alls imponerd av ljudkvaliteten. Inga andra syntar medföljer demon vad jag kan se. Kan inte se pÄ Presonus hemsida vilka övriga syntar som medföljer programmet sÄ jag antar att det Àr samma som kom med ursprungliga Studio One. I sÄ fall Àr det magert, och det skulle inte funka som den allt i ett-lösning jag vill ha, utan jag blir tvungen att inhandla en rejÀl synt. DÀremot Àr det hÀr drag and drop-stuket smidigt. SÀrskilt för loopar. StÄr i valet och kvalet mellan Cubase Artist och Studio One Professional. Lutar Ät Cubase, men mÄste kolla upp hur loophanteringen funkar. Det ska ha blivit bÀttre Àn pÄ 4:an som Àr den senaste variant jag har haft.

Är det viktigt att det följer med mĂ„nga syntar med i Dawet?

Dela pÄ andra sajter

Är det viktigt att det följer med mĂ„nga syntar med i Dawet?

Jag vill ha en allt i ett-lösning som jag sa och dÀr tyx Cubase ligga lÄngt före. Dessutom kostar det om man ska inhandla en synt och en trumplugg. Det senare medföljer oxÄ Cubase. Har dessutom haft mycket problem med prylar som inte passar ihop.

Dela pÄ andra sajter

Jag har sÀtt och hört mer folk som haft problem med Cubase, Àn med Studio One nÀr jag surfat runt. Likheterna Àr snarlika. Men jag gillar workflowet bÀttre i Studio One faktiskt. BÄde Ola Englund och Keith Merrow har lÀmnat sina tidigare DAWs för Studio One ocksÄ.

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.