Jump to content
Annons

Överdimensionerade spår, vad fan tryckte jag på...?

Recommended Posts

MajaK (oregistrerad)
Postat

post-29752-0-39945100-1339267070_thumb.png

Satan, jag kom åt något snabbkommando som gör att spåren på skärmen ser helt överdimensionerade ut och jag vet inte hur man får tillbaka det till "vanligt". Kan inte fortsätta mixa förrän jag löst det... Någon som känner igen det? 🤪

/Marcus

Annons
Postat

På vissa inspelningsprogram sitter det inställningar i rullisterna där man typ zoomar in ljudvågorna.. om det är det du menar? Vet dock ej hur det är med pro tools... =/

MajaK (oregistrerad)
Postat

Nja, alltså om du ser på skärmdumpen ovan fyller ju ljudet på varje spår hela spåret på skärmen, så att säga, fastän det bara är tal på de aktuella spåren och alltså ganska låg volym.

MajaK (oregistrerad)
Postat

Löste det. 🙂 Spårens höjd ändras tydligen när man trycker in [alt] och scrollar på musen. Vilket alla andra här på forumet säkert visste... 😊

jsrecording (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Ett annat sätt att ändra spårhöjden är ett kommando som heter Zoom to toggle.

Den funktionen kan man komma åt om man trycker ner E tangenten när man har Commands Keyboard Focus (Edit window) aktiverat (A Z).

Man kommer även åt den funktionen om man trycker på zoom toggle knappen.

För att göra inställningar till zoom toggle så går man till Preferences/Editing.

Något man kan göra när man vill ändra storleken på alla spår är att hålla ALT tangenten nertryckt och klicka innan clip/regions börjar, då får man fram en ruta som man kan välja vilken storlek man vill ha på spåren.

Vill man bara ändra storleken på på vissa spår så markerar man de håller SHIFT/ALT nertryckt och gör likadant som ovan.

//Jörgen

Redigerat av jsrecording
MajaK (oregistrerad)
Postat

Gött. Tack för tipsen! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.