Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare !

Har letat, letat och letat utan nÄgot vidare resultat dom senaste dagarna sÄ om jag missat det hÀr nÄgonstans i forumet sÄ ber jag om ursÀkt.

Jo nu till frÄgan, Jag skulle behöva fÄ reda pÄ om det finns nÄgon basplugg som fungerar som guitar rig/amplitube ? Det finns ju rÀtt schyssta pluggar men som bara funkar med midiklaviatur eller liknande och jag kÀnner att det inte rÀcker hela vÀgen, strÀnginstrument Àr ju mer min grej.

tĂ€nkte att det Ă€r lika bra att frĂ„ga innan man sticker och köper en bas 😉

// Gravee

Annons
Postat

• Any VST, VST3, AudioUnits, AAX, or RTAS compatible host application

Verkar som det ska fungera 😉

Bra tips, har lÀnge funderat pÄ om det funnits nÄgon typ av basamp simulator.. Men har aldrig orkat lÀgga ner nÄn tid pÄ att leta reda pÄ en. Ska testas!

Postat

Annars funkar NI Guitar Rig till bÄde gitarr och bas.

Likadant med Ampeg SVX eller Amplitube frÄn IK Multimedia.

Overloud har en som heter Mark Studio 2.

Softube har Bass Amp Room.

Bass Amp finns i tvÄ versioner frÄn Studio Devil.

Det var de jag hittade vid en snabb sökning. Det finns sĂ€kert fler, men dessa Ă€r de som verkar nĂ€mnas oftast... 🙂

Postat

ibland Àr man lite trög av sig.. nu nÀr jag anvÀnde rÀtt sökord sÄ hittade jag faktiskt lite grann.. bra tipps ska kika in nÀrmare pÄ dom grejerna medan jag skÀms lite !

tusen tack, dÄ blir det en bas iaf hehe

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Och glöm inte anvÀnda cabimpulser av nÄt slag dÄ de inbyggdamcabs pÄ pluggar lÄter allt annat Àn roligt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.