Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har letat runt väldigt mycket med att försöka hitta en lösning på min fråga!

Jag skulle vilja ha Stereo i mitt trådade InEar system när vi lirar ute.

Jag har läst på mig så pass mycket att jag vet att man kan sammanlänka 2 aux-kanaler så man får L+R, eftersom dom skickar i mono, men hur?

Har kollat i manualen för vårt mixerbord och hittar inget konkret.

Mixerbordet är ett Yamaha 02R v2!

Just nu ser det ut som såhär: Mixer -> Hörlursförstärkare -> Sladd till mina hörlurar

Så har jag tur så är väl någon bekant med detta mixerbordet 🙂

Tack!

/Niklas

• 5 månader senare...
Annons
Postat

Urgammal fråga, men ändå; normal används Aux 5-6 för att skapa en foldback lyssning på 02R. Välj därför Aux 5 och 6 som källa för Studio (längst upp till höger på mixern). Tryck sedan in Aux5 i Aux-panelen - håll den intryckt och tryck samtidigt på Aux 6. Du bör nu få en fråga om du vill para ihop dem - acceptera det.

Nu bör det bara vara att selecta en ljudkanal på mixerbordet och vrida upp antingen Aux 5 eller 6 så bör den andra följer med. Säkra att du har rätt utgång från bordet till din inearmodul och glöm inte att titta på att köra de aktuella auxarna PFL så du inte är beroende av fader i mixmiljön.

Lycka till!

//PF.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.