Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Jag har som "bästamick" nu en TLM 102, skulle vilja ha en till likadan till trum-OH samt annan stereoinspelning som tex ak gitarr, flygel, kyrkokörer, ev kyrkorgel...

Nu har det dykt upp en möjlighet att ev köpa ett beg stereopar AKG C414 XLll, och att säljaren isåfall skulle överta min TLM102 för att göra lite enstaka inspelningar med ak gitarr, hans dotter sjunger osv.

Nåt pris är inte sagt, men kanske typ sex, sju tusen för paret, det är vad han får i inbyte på musikaffär, de säljer dem sen för halva nypriset och vill ju tjäna lite de med. Paret kostar nästan 20.000 hos Thomann

http://www.thomann.de/se/akg_c414_xlii_stereo_set.htm

En beg TLM102 kan jag få för ca 4000...

Eller om jag försöker köpa hans stereopar och själv försöker kränga både min TLM102 och NT2-A (min enda med cardioid/8/omni) polarn är nog osäker på om han vill ha nån studiomick öht, han stora passion är Gibsongitarrer.

Hur ofta behöver man olika karaktär på mickarna? M/S stereo är liksom inget för mig....

Den TLM 102 jag kör på nu har blivit en riktig vän, så va f-n...

Hur skulle ni gjort om ni redan hade gjort av med en rejäl hacka på studiogrejer så det är tomt i börsen? Gått på hårt, sålt andra grejer och försökt få fram pengar till AKG-paret?

Jag har även ett par Shure SM137 småmembranare som är väldigt bra som OH...

En skum grej med C414 är att modellerna XLll och XLS har samma styckepris, men som stereopar är XLll nästan 4000 dyrare? Tryckfel?

http://www.thomann.de/se/search_dir.html?xsid=f8de0b07a1824f64a711df1a4cf0fa98&sw=C414&x=0&y=0

Ursäkta rörigt inlägg, men fler än jag har väl haft liknande funderingar...

Mikrofonmissbrukare - 55

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

414 har valbara karaktäristisk. Dvs M/S möjlighet osv. Så på pappret vinner AKG lätt. Men passar inte ljudet så spelar det mindre roll.

Postat

Jag har ganska nyss varit med o sjungit på en samlingsskiva, då användes en C414 XLll. Jag lät likadant som genom lill-Neumannen. Håller nu på att bearbeta polaren att han måste kläcka ur sig nåt sorts pris. Det är ju inte tu tal om annat än att man kastar sig på golvet och gallskriker av lycka när man ser de gröna lysdioderna glimma på en C414... 😆

Deutchland über allez - 55

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.