SadamJR Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Jag har Cubase 4 Studio. Kan jag uppdatera detta till den variant som gäller nu, och i så fall, vad kostar det?
Claes Holmerup Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 (redigerat) Om du vill uppgradera till närmaste motsvarigheten till Studio (som är Artist), så finns det faktiskt ingen sådan uppgradering, eftersom Artist är lite nerbantad jämfört med Studio. Väldigt underligt att Steinberg valde att göra på det sättet tycker jag, men så är det tyvärr... Alternativet som finns är därför att uppgradera till Cubase 6.5 för 2246:-. Redigerat 24 maj 2012 av Claes
Claes Holmerup Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Hade det varit så stora marginaler så hade jag varit rik vid det här laget... 😉 Prisdiskussioner är inte så lämpligt att ta i forumtrådar, men när inte ens den store thysken tar mindre än 2172:- så säger det nog en del...
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 OK. Vad får man när det gäller syntar och sounds om man uppdaterar? Cubase 4 studio innehåller inte mycket.
Claes Holmerup Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Det är en hel del som skiljer där. När 6.5 kom, så var det väldigt många som uppskattade de nya Padshop och Retologue-syntarna och morph-filtret som var ett par av de saker som tillkom jämfört med 6.0. 🙂 http://www.steinberg.net/en/products/cubase/instruments_effects.html
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 (redigerat) Det jag undrar över är om det finns nån smörochbrödsynt? Elpianon, orglar osv? Med Cubase 4 Studio var det väldigt ont om ljud. Redigerat 24 maj 2012 av SadamJR
Claes Holmerup Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 HALion Sonic SE kommer med fler ljud i stora Cubase-versionen, så där finns gott om smör-och-bröd ljud. 🙂
SadamJR Postat 24 maj 2012 Trådstartare Postat 24 maj 2012 Då lutar det väl åt en uppdatering, om jag inte kan få mitt Sonar X1 att fungera.
joachime Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Finns ju demo att hämta på 6.5:an Funkar den utan elicenser?
Claes Holmerup Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Funkar den utan elicenser? Nej - men han har ju C4 Studio, så e-licenser finns redan... 🙂
Die Hard (oregistrerad) Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Men man måste som brukligt ladda ned senaste verisionen om man inte redan har gjort det.
joachime Postat 24 maj 2012 Postat 24 maj 2012 Nej - men han har ju C4 Studio, så e-licenser finns redan... 🙂 Ja, just ja. Tänkte inte på det. 🙂
Linus Postat 25 maj 2012 Postat 25 maj 2012 Det jag undrar över är om det finns nån smörochbrödsynt? Elpianon, orglar osv? Med Cubase 4 Studio var det väldigt ont om ljud. Jag skulle inte uppdatera om det enbart var mjukvaruinstrument det hängde på. Det har hänt rejält många förbättringar av Cubase sedan 4:an men då tycker jag att det är funktioner och möjligheter, inte fräscha ljud.
SadamJR Postat 25 maj 2012 Trådstartare Postat 25 maj 2012 Jag skulle inte uppdatera om det enbart var mjukvaruinstrument det hängde på. Det har hänt rejält många förbättringar av Cubase sedan 4:an men då tycker jag att det är funktioner och möjligheter, inte fräscha ljud. Nä, anledningen till att jag skulle uppdatera är att jag inte kan få mitt Sonar X1 Producer att installera som det ska. Skitjobbigt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.